Zkrácená historie automobilky Moskvič

Značka Moskvič byla založena ve 30.letech a vyráběla až do roku 1991. Zprvu vyráběla automobily pod značkou Kim, po druhé světové válce se auta začala vyrábět pod názvem Moskvič, což znamená Moskvan neboli obyvatel Moskvy. Koncem čtyřicátých a začátkem padesátých letech vyráběla automobily na základech Opelu Kadet, v roce 1956 přišel průlom s vlastním návrhem designu svých automobilů. Šedesátá a sedmdesátá léta byla pro automobilku jedny z nejúspěšnějších. V polovině osmdesátých let byl představen nový model s koncepcí předního pohonu. Začátkem devadesátých let se automobilka začala potýkat s finanční krizí, přesto ještě s podporou automobilky Renault vyrobila hned několik nových modelů. Prodeje neustále klesaly a zadlužení společnosti dosáhlo stropu. Výrobní linky se zastavily a tím skončila jedna éra lidových automobilů.

V roce 2022 v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu opustila Rusko řada světových automobilek. Západní automobilky se továren v Rusku vzdaly nebo je prodaly. Továrnu po Renault Russia pak převzala Moskva a ta se rozhodla zde obnovit výrobu vozů Moskvič. Nové Moskviče přebírají design a techniku od čínské automobilky JAC Motors.

Automobily Moskvič - auta jednotlivě

Prototyp KIM 10
( 1940 )
  KIM 10-50
( 1940 - 1941 )
  KIM 10-51
( 1940 - 1941 )
  KIM 10-52
( 1941 - 1945 )
     


M 400-420
( 1946 - 1956 )
  M 400-420A
( 1949 - 1952 )
  M 400-420K
( 1948 - 1956? )
  M 400-420M
( 1948 - 1956 )
     

M 400-421
( 1947 )
  M 400-422
( 1948 - 1956 )
  M 400-Pick up
( 1948 - 1956? )
  Prototyp M 401e-424e
403e-424e
( 1948 - 1951 )
     


M 402
( 1956 - 1958 )
  M 410
( 1957 - 1961 )
  M 423
( 1957 - 1963 )
  Prototyp M 429
( 1957 )
     

Prototyp A9
( 1957 )
  Prototyp M 444
( 1956 - 1959 )
       
         


M 407
( 1958 - 1963 )
  M 410H
( 1958 - 1961 )
  M 411
( 1958 - 1961 )
  M 423H
( 1958 - 1963 )
     

M 430
( 1958 - 1964 )
  Prototyp 4x4
( 1957 )
  Prototypy 415 a 416
( 1957 - 1960 )
   
       


M 403
( 1962 - 1965 )
  M 424
( 1963 - 1965 )
  M 432
( 1963 - 1965 )
   
       


M 408
( 1964 - 1969 )
  M 408/IE
( 1969 - 1975 )
  M 426
( 1965 - 1975 )
  M 433
( 1965 - 1975 )
     

Prototyp 408 Tourist
( 1964 )
           
           

M 412
( 1967 - 1975 )
  M 427
( 1967 - 1975 )
  M 434
( 1967 - 1975 )
  Prototypy série 3-5
( 1967 - 1975 )
     

Prototypy 2148 a 2150
( 1973 )
  Prototypy série C
( 1975 - 1977 )
       
         


M 2138
( 1976 - 1982 )
  M 2136
( 1976 - 1976 )
  M 2733
( 1976 - 1976 )
   
       

M 2140
( 1976 - 1988 )
  M 2140 SL
( 1980 - 1988 )
  M 2137
( 1976 - 1984 )
  M 2734
( 1976 - 1981 )
     

Prototyp 2139 Arbat
( 1991 )
  Prototyp 2143 Yauza
( 1991 )
  Prototyp 2144 Istra
( 1991 )
  Prototyp 3733
( 1991 )
     


M 2141 Aleko
( 1986 - 1998 )
  Svjatogor
( 1997 - 2001 )
  Jurij Dolgorukij
( 1997 - 2001 )
  Prototyp Ivan Susanin
( 1999 )
     

M 2142
( 1988 - 1996 )
  Kníže Vladimir
( 1997 - 2001 )
  Ivan Kalita
( 1998 - 2001 )
  Duet + Duet 2
( 1999 - 2001 )
     


Moskvič 404 Sport
( 1953 - 1965 )
  Moskvič G1
( 1954 - 1960 )
  Moskvič G2
( 1956 - 1960 )
  Moskvič G3
( 1960 - 1965 )
     

Moskvič G4
( 1962 - 1972 )
  Moskvič G5
( 1968 - 1976 )
  Moskvič 2141 KR
( 1986 - 1989 )
   
       


Moskvič 3
( 2022 - )
  Moskvič 6
( 2023 - )
  Moskvič 8
( 2024 - )
   
       

 


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz