( 1963 - 1965 )
V roce 1963 se rozjela sériová výroba furgonu Moskvič 432. Tahle dodávková verze byla užitkovou odvozeninou od základního typu sedanu Moskviče 403. Typ 432 byl také následovníkem staršího modelu Moskviče 430. V čem se tedy lišil?
V roce 1963 se rozjela sériová výroba furgonu Moskvič 432. Tahle dodávková verze byla užitkovou odvozeninou od základního typu sedanu Moskviče 403. Typ 432 byl také následovníkem staršího modelu Moskviče 430. V čem se tedy lišil. Především to bylo v podvozkových částech, jako je zavěšení přední nápravy, jiné brzdy a také řízení. Typ 432 si prošel stejnou modernizaci, jako u modelu 403 a konstrukcí podvozku se přiblížila budoucímu modelu Moskviče 408, který se začal vyrábět v roce 1964. Základní model 403, byl mezityp mezi modely Moskviče 407 a 408. Proto byli tyto změny také u dalších verzí jako je námi popisovaný furgon 432, ale třeba také kombi 424. Dalšími změnami, bylo kapalinové ovládaní spojky, pedály tentokrát již zavěšené, nový volant, nový sloupek řízení, ve kterém jsou nejen ukryté táhla řazení, ale také ovládáni směrových světel, které je už provedeno páčkou na levé straně.
Co se týká osvědčené motorové jednotky pocházející z modelu 407, tak tady by snad měla být jedna jediná změna a to v doplněném hrubém čističi. Těch změn bylo samozřejmě více, ale to by se zde nevešlo. Přední zavěšení je vinutými pružinami s nápravou a rameny, jako na pozdějším modelu 408. Zadní zesílené pérování je na 9 listových pérech, které se už dost osvědčili na modelech Moskviče 423 a 430, ale i na pozdějších užitkových variantách Moskviče 433, 434, 434 pick-up, Iž 2715 a Iž 27151. Karosérie Moskviče 432 je samonosná třídveřová a vychází z modelu 430, druhé novější verze. Původní verze Moskviče 430 měla třetí sloupek karosérie ještě zakloněný, tak jak tomu je například u Moskviče 423. Novější model Moskviče 430 už ale měl od roku 1960 sloupky rovné. Zadní dveře se otvírali do levé strany. Po otevření vás přivítá nákladový prostor s rovnou podlahou o délce 130 cm. Výška ke stropu je 81,5 cm. Nákladový prostor od řidiče a spolujezdce dělí přepážka, která v některých případech nemusí být plná. To znamená, že přepážka není vedena až ke stropu. U vozu, kde je přepážka plná je navíc malé okénko. Na pravé straně za sedadlem spolujezdce je uloženo rezervní kolo. Co se týká užitečné zátěže, tak výrobní štítek uvádí - řidič se spolujezdcem plus 400 kg nákladu. Vůz se vyráběl až do roku 1965 a do Československa se nikdy nedovážel.
Technické informace:
Moskvič 432 | Moskvič 432 | ||
Základní údaje: | Motor: | ||
Typ karosérie |
Furgon |
Typ |
MZMA - 407 |
Počet míst k sezení |
2 |
Objem |
1 358 cm3 |
Délka |
4 055 mm |
Rozvod |
OHV |
Šířka |
1 540 mm |
Výkon - do 5.1964 |
45 koní ( 407D ) |
Výška |
1 600 mm |
Výkon - od 5.1964 |
50 koní ( 407D1 ) |
Rozvor |
2 370 mm |
Převodovka |
4 stupňová |
Rozchod ( př.i zad. ) |
1 220 mm |
Náhon |
zadní |
Pohotovostní hmotnost |
1 030 kg |
Max.rychlost |
110 km/h |
Celková hmotnost |
1 430 kg |
Palivo |
benzín okt.číslo 72 |
Fotogalerie vozů: