Aktuality a zajímavosti ze světa Moskvičů

Zde naleznete články o aktualitách ze světa Moskvičů, ale také různé zajímavosti ohledně Moskvičů, ať už z doby dávné, nebo současné, případně články o jiných Sovětských automobilech, které mají něco málo společného s Moskvičem.

 

obrazek

Moskvič v Antarktídě

Tento příběh je o síle, odvaze, vytrvalosti a také o tom, co dobrého se vyrábělo v dávných časech. V únoru 2023 poprvé vyjela expedice na Arktickou jízdu, a to v několika etapách. Již téměř 10 let automobilový cestovatel Bogdan Bulychev, jehož kanál na Youtube má 630 tisíc odběratelů a více než 90 miliónů shlédnutí, vypráví svým odběratelům o potěšení z cestování po Jakutsku. V únoru 2023 se čtyřčlenný tým Bogdana Bulycheva vydal na novou cestu přes Arktidu do Magadanu.


obrazek

Moskvič 2140 - Bolivar

Kvůli zpřísnění evropských bezpečnostních norem pro vozidla, musely automobilky v SSSR pro zachování dovozu svých vozidel řešit otázky pasivní bezpečnosti. Moskevský závod AZLK se nacházel na dvou územích, starém a novém.To přinášelo komplikace. Mezi nimi vedly přibližně tři kilometry běžných městských ulic, po kterých bylo nutné dopravit auto připravené v laboratoři k testování na novém území, a pak vrátit vše, co z něj zbylo po nárazovém testu zpět do laboratoří ke studiu.


obrazek

Zbourání muzea AZLK

Iniciátorem vzniku muzea byl hlavní inženýr Jurij Borodin. Inspirován návštěvou muzea Tatra v československé Kopřivnici se rozhodl vytvořit podobnou instituci v AZLK. Oslovil moskevského architekta Jurije Regentova, který vytvořil unikátní architektonické řešení budovy muzea. To vznikalo v letech 1976 až 1978 k 50. výročí AZLK. Budova s přísnou osovou symetrií půdorysu a s hliníkovým opláštěním má tvar létajícího talíře.


obrazek

Elektrický Moskvič 426 EL-MO-70

Výzkum elektromobilů začal v Bulharsku už v roce 1952 na Bulharské akademii věd. Prvním skutečným fyzickým vzorkem vozu bylo v roce 1967 vytvoření malého dvoudveřového vozu s názvem Pioner pro dvoumístnou posádku. Jenomže maximální dojezd byl údajně jen 60 kilometrů při rychlosti 20 až 25 km/h. A to je málo.


obrazek

Obnovení značky Moskvič

Nikdo z nás už nevěřil, že se ještě dožijeme výroby nových Moskvičů. Západní sankce uvalené na Moskvu po invazi ruských vojsk na Ukrajinu zkomplikovali zemi přístup k součástkám vyrobeným v zahraničí. Řada zahraničních výrobců aut pak z Ruska odešla. Politika západu s vyhrožováním sankcemi všem, kteří se angažují v Rusku, nakonec ...


obrazek

Automobil TA 11 Tartu

V roce 1960 Ministerstvo komunikací SSSR dalo zadání na vytvoření dodávky pro přepravu pošty a dalšího drobného materiálu. 24.února 1960 se rozjely práce na vytvoření vozu a ředitel továrny pověřil tým šesti lidí k realizaci projektu. Spolu s designéry Tartu se na této práci podíleli také pracovníci Centrálního projektového úřadu Ministerstva komunikací. Projekt byl hotový v říjnu 1961 v závodě na opravy automobilů č.3 v Tartu.


obrazek

Nárazové zkoušky Moskvičů

První automobily v Sovětském svazu se začali vyrábět již ve 30. letech dvacátého století. V té době se teprve automobilový průmysl vydával na cestu vývoje a o bezpečnosti nikdo moc nepřemýšlel. Změna nastala až koncem 60. let. Začali se zpřísňovat požadavky na bezpečnost automobilů. S rozvojem nových technologií a inženýrských nápadů se se postupně implementují do automobilů. Některé nápady jsou vlastní, jiné ...


obrazek

Vize designérů pro rok 2020

AJaký by byl dnešní Moskvič? Doba klasiky a všeho normálního je bohužel nenávratně pryč. Dneska je doba nastupujících elektromobilů, litrových tříválců a všemožných přibližovadel, která mají milión čipů jenom proto, aby se to kazilo a servisy měli stabilní práci. Možná by jste byly z takového Moskviče nadšení, ale možná taky docela zklamaní. Zůstaneme tedy raději pevně nohama na zemi, ale trochu toho snění a fantazie si přeci můžeme dopřát.


obrazek

Automobil TPK 1955

V polovině padesátých let byl představen prototyp Moskvič TPK - využití pro vojenské zdravotnictví. Moskvič TPK zřejmě jiné typové ani číselné označení neměl. Jednalo se o nízký a otevřený vůz s celokovovou karosérií, který byl určen k evakuaci raněných z bojiště, dodávky munice, vojensko-technického vybavení a také instalaci některých druhů zbraní.


obrazek

Málo známá sovětská prototypová auta

V tomto článku si krátce povíme o poválečných „produktech“ bezejmenných domácích výrobců a jednotlivých prototypech původních, ale dávno zapomenutých osobních automobilů, které až do poloviny 70. let montovaly tuzemské ústavy a automobilky v SSSR. Mezi nimi se objevují také prototypy z Moskevského i Iževského závodu.


obrazek

Automobil Kalašnikov CV 1

V loňském roce byl představen experimentální prototyp elektromobilu s názvem CV-1, který sám výrobce nazval "koncept elektrického superauta". Právě na jeho základech plánuje společnost vytvořit elektromobil, který by mohl konkurovat předním výrobcům, jako je Tesla. Vůz byl představen na jedné nejmenované výstavě nedaleko Moskvy. Představte si, že ho ...


obrazek

Automobil Vniite PT

V roce 1962 rada ministrů vydala nařízení o zhotovení speciálních vozidel taxi, které se měli vyznačovat dobrou manévrovatelností ve městě, prostorností a pohodlím pro posádku nevyjímaje velkého zavazadlového prostoru pro zavazadla. Tohoto projektu se ujala pouze jediná instituce. Nebyla to ani automobilka MZMA v Moskvě, ale ani ...

 


© 2009 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz