Kalašnikov CV-1

( 2018 )

V loňském roce byl představen experimentální prototyp elektromobilu s názvem CV-1, který sám výrobce nazval "koncept elektrického superauta". Právě na jeho základech plánuje společnost vytvořit elektromobil, který by mohl konkurovat předním výrobcům, jako je Tesla.

Kalašnikov CV-1

Vůz byl představen na jedné nejmenované výstavě nedaleko Moskvy. Představte si, že ho představila mateřská továrna z Iževska! Iževský podnik již dávno vyráběl zbraně, motocykly a od roku 1966 i automobily. No a v dnešní době se zkouší prosadit i na poli elektromobilů a elektrických motorek. Sám Kalašnikov podotýká, že tento koncept není hotovým modelem, ale pouze nástrojem pro testování složitých systémů vlastní konstrukce. Jako demonstrační prvek s nádechem retra posloužil starý Moskvič, přesněji Iž 2125. A proč ne? Vždyť je to výrobek, který od roku 1973 opouštěl brány iževské továrny. Prototyp má význačný název Kalašnikov CV-1. Je třeba ale podotknout, že kromě předělané karosérie toho z původního Moskviče moc nezůstalo. Designéři se pokusili dát vozu trochu futurismu: LED optiku, matné tónování a úplnou absenci nárazníků. Zajímavým prvkem jsou původní chromované kliky dveří.

Podle tvůrců je vůz vybaven baterií s kapacitou 90 kWh, která napájí jeho elektromotor prostřednictvím revolučního střídače o rozměrech 50x50x100 cm a hmotnosti 50 kg, vyvíjecí výkon až 1,2 MW užitečného zatížení. Vysokorychlostní modulární systém správy baterií, který umožňuje dosáhnout 2000 A s ovládáním článků, jejich nabíjení a dobíjení v reálném čase. Stav motoru, měniče a baterie sleduje koncernem vyvinutý palubní počítač.Jmenovitý výkon elektromotoru je 220 kW ( 300 koní ) a dojezd na jedno nabití je 350 km. Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Pokud by k tomu byl i moderní aerodynamický tvar karosérie, tak by ty hodnoty byly ještě lepší. Maximální rychlost vozidla není udávána. Podle generálního ředitele Kalašnikova Vladimíra Dmitrieva dokázal vůz při testování na trati v Soči zrychlit na 200 km/h. Co k tomu dodat? Pokud porovnáte těch pár údajů například s americkou Teslou, která je už v elektromobilitě hodně daleko, tak zjistíte, že údaje jsou srovnatelné. Takže ono pořekadlo "Jede jako Rus" by za velkou louží neměli brát na lehkou váhu. Zástupci společnosti Kalašnikov uvádějí, že karosérie Izh kombi sloužila pouze k demonstraci koncernového vývoje prototypu a v případě sériové výroby elektromobilu vznikne zcela nová karosérie s moderním designem. Uvidíme, jak se nakonec v Iževsku rozhodnou a jak se bude vše vyvíjet dál. Prezentace CV-1 nezůstala bez povšimnutí. V únoru tohoto roku byl tento koncept diskutován v nové britské epizodě automobilového pořadu The Grand Tour. Kalašnikov ocenil zájem, který projevil televizní moderátor Richard Hammond o jejich nový elektromobil. Prezentovaný vůz se v této podobě s největší pravděpodobností nikdy nedostane do výroby.

Fotogalerie vozu Kalašnikov CV-1:

Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1  Kalašnikov CV-1


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz