( 2023 - současnost )
Rusko po dvacetileté přestávce obnovilo výrobu automobilů Moskvič, známé ze sovětské éry. Vyrábí se v bývalém závodě francouzské automobilky Renault v Moskvě. Nový Moskvič bude využívat designové, inženýrské a výrobní platformy čínské automobilky JAC. S největší pravděpodobností jde o přímý klon modelu JAC A5 Plus.
Moskvič 6 je svým typem karosérie liftback ideovým pokračovatelem původních modelů ( Svjatogor, Aleko ). První, co upoutá pozornost, je velkolepá optika, zvláště dobrá jsou zadní světla s objemnou „grafikou“ po celé šířce karoserie. A ve tmě potěší dobré světlo - za to může 142 LED a 5 čoček v každém světlometu. 17palcová dvoubarevná kola jsou již součástí standardu.
Uvnitř nalezneme ve standartu klimatizaci, vyhřívaný volant,
multimédia s 10,4 palcovým displejem a zpětnou kamerou. Displej je umístěn
uprostřed středového panelu a potěší okamžitým připojením smartphonů přes
Android Auto nebo Apple CarPlay a kvalitním obrazem. Sedadlo řidiče je
elektricky ovládané. Interiér je obšitý materiály z kůže a umělého semiše, ve
střeše je střešní okno a před řidičem je místo obvyklého přístrojového štítu
displej. Prostor pro uložení drobností je dobře organizovaný. Dvoupatrový
středový tunel má vhodně umístěné držáky na nápoje a v kabině jsou celkem čtyři
USB zásuvky, takže můžete nabíjet několik zařízení najednou. Plus samostatný
konektor v blízkosti zrcátka pro připojení DVR. Pro pohodlí cestujících vzadu
slouží sklopná loketní opěrka a deflektory ventilačního systému. Místa pro hlavu
i nohy je dostatek. Pro Moskviče 6 jsou připraveny dvě pohonné jednotky.
Základní je 1,5 litrový čtyřválcový turbomotor o výkonu 136 koní. Blok válců je
vyroben z hliníku
( s ocelovými vložkami ), konvenčním distribuovaným
vstřikováním s manuální nebo automatickou převodovkou CVT. Silnější varianta má
také 1,5 litrový turbomotor s výkonem 174 koní, ale s litinovým blokem, přímým
vstřikováním, dvěma fázovými regulátory ( na sací a výfukové vačkové hřídele ) a
spárované s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Točivý moment 280 Nm a
zrychlení na stovku za 7,8 sekundy. Loni nicméně Číňané přišli také s
elektrickým provedením, které páruje baterie o kapacitě 64 kWh s elektromotorem
naladěným na 193 koní. Ty však stačí na maximální rychlost jen 142 km/h. Zadní
zavěšení je víceprvkové.
Fotogalerie vozu: