( 1948 - 1956 )
Málo kdo ví, že právě tento typ 422 se začal vyrábět v roce 1947 na počest 800 let založení Moskvy. Karoserie vozu byla třídveřová užitkového charakteru - dodávka, která se vyráběla ve dvou karosářských verzích. Tou první byla celokovová a druhá doplněna o robustní dřevěnou kostru pro nákladový prostor, kterou v převážné míře využívala Sovětská pošta. Jako hlavního materiálu se používalo březového dřeva. Vedle kladných vlastností - nahrazení kovu dřevem, byla jednoduchá stavba a malé nároky na techniku nátěru. Vedle těchto kladných vlastností ( nahrazení kovu dřevem ) se objevily i záporné. Při náhlých klimatických změnách a používání vozu bez garáže vyžadovaly dřevěné karosérie mnoho oprav, které navíc narůstaly se zvětšujícím se počtem ujetých kilometrů.
Na tehdejší dobu to byl ale vůz, který hodně pomohl v poválečném Rusku. Moskvičů 422 se vyrobilo na 11 129 vozů z celokovovou karosérii a z dřevěnou kostrou pak na 2562 kusů. Model 422 se vyráběl až do roku 1957, kdy ho nahradil novější moderní typ Moskvič 430.
Technické informace:
Základní údaje: | Motor: | ||
Typ karosérie |
dodávka |
Objem |
1 074 cm3 |
Počet dveří |
4 |
Rozvod |
SV |
Počet míst k sezení |
2 |
Vrtání x zdvih |
67,5 x 75 mm |
Délka |
3 855 mm |
Kompresní poměr |
5,8 ( 400 ), 6,3 ( 401 ) |
Šířka |
1 400 mm |
Výkon |
17 kW/23 koní při 3600 ot./min |
Výška |
1 550 mm |
Točivý moment |
56 Nm při 3 000 ot./min |
Rozvor |
2 340 mm |
Druh paliva |
benzín A66 |
Rozchod přední / zadní |
1 168 / 1 168 mm |
Pohon kol |
zadní |
Pohotovostní hmotnost |
860 kg |
Max.rychlost |
80 km/h |
Celková hmotnost |
1 160 kg |
Počet převod.stupňů |
3 |
!!! V průběhu let se vozy z MZMA neustále vylepšovaly, tak si myslíme, že v roce 1954 s nástupem Moskviče 401 přišla modernizace v podobě motoru se zvýšeným výkonem na 26 koní, předělanou převodovkou s řazením na podlaze a vylepšeným podvozkem i u typu 422. Je to ale pouhá domněnka a údaje k modelu z roku 1954 se nám zatím nepodařilo sehnat.
Fotogalerie vozu: