Moskvič - 407

( 1958 - 1963 )

Nenáročný čtyřdveřový rodinný automobil Moskvič 407 nahradil dosavadní model 402 v létě 1958. Ve stejném roce na Světovém autosalonu v Bruselu získaly vozy Moskvič 407 a Moskvič 423 zlaté medaile a diplomy. Toto ocenění výrazně zvýšilo prestiž sovětských vozů v zahraničí.

Moskvich 407

Přechod na nový model proběhl bez zastavení dopravníku. Od předchozího modelu je tady velká vizuální podobnost. Od starší typu jej na první pohled rozeznáte dvěma způsoby. Tím prvním je azbukou vedený nápis Moskvič na přední kapotě, hned pod znakem "logem" automobilky se symboly kremelské věže a hradeb. Tím druhým je kratší chromová lišta zadních dveří tvaru tzv.hřebenu a okrasnými lištami po bocích karosérie. Dalším rozeznávacím prvkem bylo dvoubarevné řešení karosérie ( bývaly i jednobarevné varianty ). Přední kapota byla zdobena, tak jako i u předchozího modelu plexisklovou rudou vlaječkou. Pod kapotou se nacházela maska chladiče v podobě velkého vousu. Tento nový model má taktéž panoramatické čelní a zadní sklo, dvouramenný volant, ukazatele směru nad kapličkou palubních přístrojů a standardně dodávaný elektronkový radiopřijímač. Přední sedadla jsou regulovány dopředu i dozadu a jejich opěradla lze i složit, což byla v té době velmi oblíbená varianta pro cestovatelsky založené kupce. Vůz byl vybaven teplovodním topením k vytápění vnitřního prostoru karosérie s prouděním vzduchu i na čelní sklo, což byla výbava, kterou často neměly ani západní vozy stejné třídy. V březnu 1960 získala automobilka diplom Sovětského národního hospodářství prvního stupně, což bylo významné ocenění. V tentýž roce proběhla menší modernizace. Tou byla nová přední maska chladiče a zadní světla rozdělena na tři ( dříve dvě ) části. V lednu roku 1961 nahradil kovový odlitek červenou plastovou vlajku přední kapoty. O rok později, v únoru vymizeli z nárazníků svislé členy. Moskvič 407 významně přispěl k rozvoji automobilového sportu v SSSR. Již v srpnu roku 1958 debutoval tovární tým v mezinárodních soutěžích, např. Rallye Tisíce jezer ve Finsku, kde tým SSSR na sériových vozech se dostali až na stupně vítězů, když obsadily třetí místo.

Karosérie i podvozek zůstal v podstatě nezměněn. Vůz měl vpředu vinuté pružiny a nezávislé zavěšení přední nápravy, teleskopické hydraulické tlumiče a stabilizátor pro boční stabilitu. Zadní hnací nápravu mostového typu upevňují a vedou dvě půleliptická a podélně uložená listová péra a šikmo umístěné teleskopické tlumiče. Převodovka byla třístupňová. Převodový poměr zadní nápravy byl 4,71. Od konce ledna 1959 se změnil převodový poměr na 4,62 a vůz dostal taktéž novou čtyřstupňovou převodovku, na třetím a čtvrtém stupni synchronizovanou. V důsledku této změny se zlepšila spotřeba vozu, zvýšila maximální rychlost a životnost motoru. Ten byl zcela nový oproti zastaralému motoru s rozvodem SV. Vývojové oddělení automobilky pracovalo na moderním motoru s rozvodem OHV vlastní konstrukce. V Sovětském svazu, jak je známo, se do té doby takové motory nevyráběly, takže zkušenosti s nimi, i s konstrukcí a výrobou, byly velmi malé. Výsledkem byl čtyřválec o objemu 1358 cm3 a výkonu 45 koňských sil. Více o novém motoru se dočtete zde. Na jízdní vlastnosti to byl úplně jiný vůz, než model 402. Nový motor výrazně zvýšil dynamiku a snížil spotřebu paliva.

Robustní, spolehlivý, poměrně moderní, ale zároveň nenáročný na obsluhu a údržbu, to byly hlavní atributy pro konkurenci na světovém trhu. Prodával se nejen ve všech socialistických státech, ale byl k dispozici ve Finsku, Norsku, Belgii, Řecku, nevyjímaje západních zemí jako Německo, Francie a s pravostranným řízením také Anglie. Bylo vyrobeno 359 980 kusů, z toho každý třetí šel na export.

Technické informace:

Základní údaje:   Motor:  
Typ karosérie

sedan

Typ

MZMA - 407

Počet dveří

4

Objem

1 358 cm3

Počet míst k sezení

4

Rozvod

OHV

Délka

4 250 mm

Vrtání x zdvih

76 x 75 mm

Šířka

1 550 mm

Kompresní poměr

7

Výška

1 580 mm

Výkon

33 kW/45 k při 4 500 ot./min

Rozvor

2 400 mm

Točivý moment

80 Nm při 2 600 ot./min

Rozchod přední / zadní

1 270 / 1 270 mm

Max.rychlost

115 km/h

Pohotovostní hmotnost

1 060 kg

Palivo

benzín okt.číslo 70

Celková hmotnost

1 460 kg

Počet převod.stupňů

3 ( 4 * )

Světlá výška vozu

173 mm

Pohon kol

zadní

* od roku 1959 čtyřstupňové převodovky

Fotogalerie vozu:

Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407  Moskvich 407

Foto Moskvič Scaldia Speciál de Luxe:

Moskvich 407  Moskvich 407

Odvozeniny od základního modelu 407:

Automobil Moskvič 423 - pětidveřový automobil s karosérií kombi. Další informace o voze naleznete ZDE

Automobil Moskvič 430 - třídveřový užitkový automobil s karosérií furgon. Další informace o voze naleznete ZDE

Automobil Moskvič 410 - čtyřdveřový automobil s karosérií sedan a s pohonem všech kol. Další informace o voze naleznete ZDE

Automobil Moskvič 411 - čtyřdveřový automobil s karosérií kombi a s pohonem všech kol. Další informace o voze naleznete ZDE


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz