( 1956 - 1960 )
Jedná se o závodní automobil určeným pouze pro okruhové závodění vyvinutý konstruktérem I.A.Gladilinem v roce 1956 v experimentálních dílnách automobilového závodu MZMA. Vůz dostal typové označení Moskvič G2, ale můžeme se setkat i s názvem MZMA 2 nebo G2-405 a G2-407.
Vůz v podstatě vychází z předešlého projektu Moskvič G1 se kterým sdílí nejen komponenty podvozku, ale i motor s převodovkou. Šasi vozu tvořil opět rám s ocelových trubek o rozměru 38 mm. Částečně přepracovaná karosérie z hliníkového plechu se zakrytými všemi koly, vzadu kola dodatečně zakryté i bočními štíty a širším otvorem kokpitu jezdce. Na rozdíl od předchozího modelu měla tato verze i odnímatelnou střechu tzv. kryt kokpitu jezdce. Tento kryt tvořila odnímatelná střecha s čelním sklem a dvěma menšími bočními okny. Pomocí těchto úprav se vůz zlepšil z hlediska aerodynamiky. Dle neověřených informací se právě kryt jezdce používal při soutěžích v přímém směru a bez krytu na klasických okruzích. Podvozek obou vozů byl kopií podvozku závodního automobilu Moskvič G1. Za zády pilota byl umístěn motor s typovým označením Moskvič 405 o objemu 1091 cm3 se čtyřmi karburátory a výkonem 75 koní při 5600 ot/min. Díky nové aerodynamické karosérii a vylepšenému motoru byla dosažena nová maximální rychlost až 223 km/h.
V roce 1956 závodní jezdec Jurij Michajlovič Chvirov vytvořil tří celostátních rekordy na dlouhé vzdálenosti ve třídě 5 skupiny I. V další disciplíně ve zrychlení z místa na 1000 metrů mu byla naměřena rychlost 192 km/h čímž vytvořil nový rekord, který nebyl dlouho překonán. V roce 1959 proběhly na voze úpravy. Vůz dostal přední i zadní zavěšení a nápravy z modelu 407. Nad sedadlem jezdce se instaloval bezpečnostní oblouk. Nový byl i motor s označením Moskvič 407 s objemem 1358 cm3 při 4800 ot/min, taktéž vybaven čtyřmi karburátory Lenkarz K-28 a měl čtyři výfuky bez tlumiče. Výkon této pohonné jednotky činil 70 koní. V roce 1959 závodní jezdec Jevgenij Veretov, který závodil na Moskviči G2 v mistrovství SSSR se stal vítězem ve třídě závodních automobilů do 2500 cm3, ale z nejasných důvodu tento závod nezískal status mistrovství. V důsledku pravidelných konkurenčních závodů bylo zjištěno několik nedostatků v konstrukci automobilu. Auto vyhrávalo v rychlostních závodech v přímém směru, ale na závodním okruhu měl špatnou manévrovatelnost a ovladatelnost v zatáčkách a tím ztrácel na své soupeře. Kromě toho lehká hliníková karosérie nevydržela vždy zatížení, což způsobovalo praskliny nosných konstrukcí rámu. Z těchto důvodů byl vývoj vozu předčasně ukončen.
Technické informace vozu Moskvič G2:
1956 | 1959 | |
Typ motoru | Moskvič 405 | Moskvič 407 |
Počet válců |
4 |
4 |
Mechanismus ventilů | OHV | OHV |
Pracovní objem ( cm3 ) | 1 091 | 1 358 |
Průměr válce ( mm ) | 72 | 76 |
Zdvih pístu ( mm ) | 67 | 75 |
Stupeň komprese | 8,8 | 8,8 |
Max.výkon v koních ( ot/min ) | 75 ( 5 600 ) | 70 ( 4 800 ) |
Počet karburátorů |
4 |
4 |
Typ karburátorů | K-28B | K-28 |
Počet převodových stupňů | 4 | 4 |
Délka vozu ( mm ) | 4 300 | 4 300 |
Šířka vozu ( mm ) | 1 340 | 1 340 |
Výška vozu ( mm ) | 1 220 | 1 220 |
Rozvor vozu ( mm ) | 2 440 | 2 440 |
Velikost pneumatik | 5.00-16 | 5.00-16 |
Velikost palivové nádrže ( l ) | 120 | 120 |