( 1969 - 1975 )
Moskvič 408/I je v podstatě modernizovaný automobil Moskvič 408. Vyniká především zlepšenou vnitřní výbavou.
Vzhledově se nijak výrazně od svého předchůdce modelu 408 nelišil. 26. listopadu 1969 proběhla modernizace stávajícího typu, do vozu se začaly montovat sériově bezpečnostní pásy, přední kulatá světla vystřídaly modernější hranatější světlomety vyráběné v Německé demokratické republice, jiná byla i maska chladiče, nové jsou taktéž zadní skupinové svítilny se zpětnými světlomety, zadní blikače a postranní parkovací svítilny na zadních sloupcích. Takto modernizovaný model dostal název Moskvič 408/I a jezdil beze změny až do roku 1972, kdy přišly další úpravy. Z předních blatníků vymizely malé ukazatelé směru, jednotný středový ostřikovač čelního skla nahradily dva menší. Lehce modifikovaná byla i přístrojová deska.
Obě nápravy a ostatní skupiny podvozku odpovídají koncepci samonosné karosérie vozu a na jejich uspořádání se ve srovnání s typem 408 nic základního nemění. Podvozek je bezrámový. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na příčných lichoběžníkových polonápravách s vinutými pružinami, dvoučinné tlumiče uklidňují vůz i na špatných vozovkách, příčný zkrutný stabilizátor brání nadměrnému naklánění vozu v zatáčkách. Zadní tuhá náprava mostového typu je zavěšena na podélných šestilistových půleliptických perech a je opatřena rovněž dvoučinnými tlumiči. Brzdová soustava zůstává také beze změny, tedy jednookruhová, s bubnovými brzdami na všech čtyřech kolech, ruční mechanická brzda působí na zadní kola. Řízení je šnekové s kladkou a jde mimořádně lehce. Pneumatiky mají rozměr 165/80 R13.
Moskvič byl považován za docela solidní auto, lákající nízkou cenou, elegantním vzhledem a vysokou úrovní kvality. Vůz se vyvážel nejen do socialistických zemí, ale i do západních zemí jako Anglie, Francie, Německo, Belgie, Skandinávie a Finsko a mnohých dalších i zámořských států. Ve Francii ( a některých jiných evropských státech ), se automobily prodávaly pod názvem Moskvitch Elite nebo Moskvich de Luxe. Ve Skandinávii, především ve Finsku se vozy prodávaly pod obchodní značkou Konela. Některé vozy pro Belgii a další státy Evropy byly vybaveny naftovými motory s označením Scaldia. Takto modernizovaný model se vyráběl až do prosince roku 1975, kdy jej nahradil typ Moskvič 2138.
Technické informace:
Základní údaje: | Motor: | ||
Typ karosérie |
sedan |
Typ |
MZMA - 407 |
Počet dveří |
4 |
Objem |
1 358 cm3 |
Počet míst k sezení |
5 |
Rozvod |
OHV |
Délka |
4 090 mm |
Vrtání x zdvih |
76 x 75 mm |
Šířka |
1 550 mm |
Kompresní poměr |
7 |
Výška |
1 480 mm |
Výkon |
36,8 kW/50 k při 4 750 ot./min |
Rozvor |
2 400 mm |
Točivý moment |
92 Nm při 2 750 ot./min |
Rozchod přední / zadní |
1 237 / 1 227 mm |
Max.rychlost |
120 km/h |
Pohotovostní hmotnost |
990 kg |
Palivo |
benzín okt.číslo 76 |
Celková hmotnost |
1 460 kg |
Počet převod.stupňů |
4 |
Světlá výška vozu |
178 mm |
Pohon kol |
zadní |
Fotogalerie vozu:
Foto sériového vozu Moskvič 408/I:
Odvozeniny od základního modelu 408/I:
Automobil Moskvič 426 - pětidveřový automobil s karosérií kombi. Další informace o tomto voze naleznete ZDE
Automobil Moskvič 433 - třídveřový užitkový automobil s karosérií furgon. Další informace o tomto voze naleznete ZDE
Automobil Moskvič 408 Tourist - dvoudveřový automobil s karosérií kabriolet. Další informace o tomto voze naleznete ZDE
Automobil Moskvič 412 - lišil se výkonnějším motorem s objemem 1500 cm3. Další informace o tomto voze naleznete ZDE