Úvod sport
Historie
Současnost


Moskvič 412

Leto 1967, z výrobného pásu automobilky sídliacej na južnom okraji Moskvy zišiel jeden z najúspešnejších závodných špeciálov ZSSR a najúspešnejší moskvič vôbec. Jeho najsilnejšou stránkou bol jednoznačne jeho motor a v neposlednom rade, taktiež nezničiteľná konštrukcia auta. Motor bol kópia BMW M115, v niečom bol lepší a tak isto aj horší ako nemecký originál, keďže rus mal hliníkový blok s chladičom oleja čo BMW nemalo ale zas bol horšie dielensky spracovaný.

více se dočtete zde


Rallye Londýn - Mexiko

Na obzoru je nový automobilový maratón Londýn - Mexiko. Bude uspořádán k mistrovství světa v kopané. Že nejde o nějakou maličkost dokazuje jeho kilometráž, plných dvacet šest tisíc kilometrů. Tudíž je jeden a půlkrát delší než maratón Londýn - Sydney. Trasa soutěže povede deseti evropskými a patnácti americkými státy. Přitom režim jízdy bude mnohem ostřejší než byl při minulé rallye.

více se dočtete zde


Moskvič na Rallye Tatry ( 1975-1982 )

Na štart pretekov do Popradu, ktoré sa konali 27-28.9.1975 priviezli 4 Moskviče 412, no pre technických komisárov bolo prekvapením, keď videli hlavu 2xOHC, ale to aj tak nebolo nič, na 8 tlmičov perovania čumeli a neveriacky krútili hlavami až vedúci zbornej musel doniesť homologizačný list aby ich vôbec pustili a Lady 21011, zrejme tiež 4.

více se dočtete zde


Moskvič 2140-1600 SL rallye

Bola to v podstate ďalšia evolúcia starej 412-ky, ktorá mala len ináč uloženú zadnú nápravu, vyhodenú hlavu 2xOHC a nafasovala rozšírenia z Iževskej 412-ky, na rozdiel od Lady ale bol homologovaný v skupine A, na to aby mohol jazdit bolo nutné vyrobiť až 2500ks do cestnej premávky, ktoré samozrejme zas existovali len na papieri čo je veľká škoda.

více se dočtete zde


Moskvič 2140-1600 rallye

Auto, ktoré zažilo aké je to byť večne v tieni veľkej Lady. Bol homologovaný len v skupine 2. No nato aby ho mohli homologovať bolo potrebné vyrobiť 1000ks - tzv. homologizačný špeciál pre bežných motoristov, s nižším výkonom (niečo ako autá tipu GTI) čo bolo absolútne nemysliteľné a tak Rusi spravili ešte väčší trik ako naši pri Škode 130 RS.

více se dočtete zde


Rallye Londýn-Sydney

Ve dvě hodiny odpoledne sjel ze startovací rampy první vůz a po něm v minutových intervalech dalších 97. Odstartovalo 98 posádek. Čekala je dlouhá závodnická trasa - plných 16 115 kilometrů. Vozy a jejich posádky vychutnaly asfalt evropských silnic, ale i zde musely projíždět po kamenitých a horských cestách.

více se dočtete zde


Dva sportovní Moskviče

V padesátých letech vznikla v Sovětském svazu celá řada sportovních automobilů na bázi typu Moskvič 400. Mnohé tyto automobily vznikaly v provizorních podmínkách nedostatečně vybavených dílen jenom díky nezměrnému nadšení a pracovitosti stovek příznivců motoristického sportu. My vám však chceme přiblížit dva ze sportovních automobilů, které byly vyrobeny přímo v závodě MZMA ( dnešní AZLK ) - tedy v mateřské továrně automobilů Moskvič.

více se dočtete zde


Moskvič 2 OHC

V automobilu č.9/72 jsme vám představili nový motor 2 OHC pro VAZ 2103, sportovně laděnou patnáctistovku z fiatského chovu. Dnes si můžete laskavostí časopisu za Rulem prohlédnout dvouvačkového Moskviče.

více se dočtete zde


Moskvič a jeho športová kariéra

Moskvič je jediná automobilka východného bloku, ktorá mala odvahu a dotiahla do finále stavbu monopostu F1 v roku 1965 s názvom Moskvič G5, mal byť vybavený motorom s názvom GD-1, osemvalec 1500 ccm DOHC s výkonom 200 koní (150 kW) pri 10,500 ot. a nadväzoval na predošlé športové okruhové moskviče G1-G4.

více se dočtete zde


© 2009 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz