Novinkou nabídky ruských automobilů na západoevropských trzích je Aleko Diesel, první osobní automobil se vznětovým motorem z produkce bývalého Sovětského svazu. Pod kapotou Moskviče 2141 se objevil nejmodernější malý vznětový motor od Forda, který podepsal už vloni dodávku na dvacet tisíc motorů do Moskvy. Tedy stejný motor, jaký najdeme v automobilech Ford Fiesta, Escort a Orion a v přeplňované verzi i ve Fordu Sierra. Aleko Diesel alias Aleko 2141 D má s novým motorem pozoruhodné hodnoty spotřeby paliva podle metodiky EHK 5,1 / 6,7 / 7,2 l/100 km (90 / 120 km/h / město), takže s palivovou nádrží o objemu 55 l vykazuje značný jízdní dosah. Na silnici dosahuje největší rychlosti 140 km/h a ani hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h, která činí 22 sekund, není nejhorší. Připočteme-li k tomu prodejní cenu 17 495 DM, zdá se, že novinka má naději na úspěch zvláště na území bývalé NDR, kde jí také dovozce Deutsche Lada na lipské výstavě Auto Mobil International řádně propagoval.
Mechanické skupiny byly jen mírně upraveny. Motor pohání přední kola prostřednictvím pětistupňové převodovky. Vpředu jsou nezávislé závěsy všech kol se vzpěrami McPherson a s příčným zkrutným stabilizátorem, vzadu vlečená ramena spojená pružnou příčkou. Přední brzdy jsou kotoučové s plovoucími třmeny, zadní bubnové se zátěžovým regulátorem brzdných sil. Aleko Diesel jezdí na pneumatikách rozměru 165/80 R 14. Řízení je hřebenové s bezpečnostním hřídelem volantu. Jen pro úplnost: motor Ford je řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1753 cm3 (vrtání a zdvih 82,5 x 82mm), největším výkonu 44 kW 4800 ot/min a největším točivém momentu 110 Nm 2500 ot/min. Automobil má pohotovostní hmotnost 1140 kg a užitečnou hmotnost 440 kg.