zdroj: Svět motorů z 21 listopadu 1958
Je již třetím sovětským automobilem, který zanedlouho oživí dopravní ruch i na našich silnicích. Moderně řešený vůz středního obsahu, je vybaven stejně komfortně jako jeho předchůdci a skýtá dostatek pohodlí také náročnějším cestujícím. Několik obrázků dokreslí jeho charakter.
Poněkud vyšší světlost nad zemí činí z Moskviče všeobecně užitkový vůz, který nalezne uplatnění ve všech podmínkách provozu. Přední pérování vinutými pružinami umožňuje pohodlné cestování. Jednoduše, ale účelně řešená přístrojová deska obsahuje rychloměr, tlakoměr oleje, měřič paliva, dále rozhlasový přístroj s pevně vbudovaným reproduktorem. Řadící páka je na sloupku řízení.
Objemný zavazadlový prostor obsahuje náhradní kolo. Palivová nádrž je umístěná vespod a nalévací hrdlo je přístupné po odklopení držáku státní poznávací značky. Zaoblené přední sklo a velká boční okna umožňují dobrý výhled a vzbuzují dojem velké vnitřní prostornosti. Výsuvná anténa zasahuje do vnitřního prostoru. Čtyřválcový motor OHV o obsahu 1360 cm3 je pružně uložen a vyniká kladným chodem. Je snadno přístupný. Jako jediný z vozů středního obsahu je Moskvič vybaven sklopnými opěradly předních sedadel, z nichž je možno v okamžiku vytvořit provizorní lůžka. K doplnění pohodlí nechybějí v prostoru pro cestující ani věšáčky na oděv a stropní osvětlení vedle třístupňového, velmi účinného vytápění. Cena automobilu Moskvič není zatím určena.