Iž Zima

( 1965 - 1966 - prototyp )

Navzdory plánované výrobě vozidel Moskvič v Iževsku byla vlastní konstrukční kancelář společnosti vytvořena pouhé dva měsíce po podepsání objednávky na výstavbu závodu - v srpnu 1965. Designový tým vedl Nikolaj Ivanovič Slesarenko. První vývoj, provedený společně s mladými inženýry z Iževského vědeckého výzkumného technologického institutu, byl vydán v roce 1965, několik měsíců po vytvoření konstrukční kanceláře. Malý vůz, postavený na základě komponent a sestav sedanu Moskvič 408, a také pomocí panelů karoserie, se nazýval ZIMA. Designéři a technologové se pokusili vytvořit moderní karoserii, jejíž panely by mohly být vyrobeny válcováním a ohýbáním spíše než lisováním. Jinými slovy, navzdory vnější podobnosti s Moskvičem byl návrh vyvinut s ohledem na technologické možnosti, které byly zpočátku k dispozici v experimentální budově automobilového závodu, kde začala výroba prvních série Moskvičů 408. První byl vyrobený dvoudveřový sedan. V březnu 1966 se objevila verze sedan se čtyřdveřovou karoserií, mírně odlišná od dvoudveřové v provedení přídě. Zadní část obou vozů měla asketický hranatý design s originálními zadními světly. Vzhledem k tomu, že nikdo vážně neuvažoval o ZIMA jako o alternativě k malému vozu MZMA, tento projekt nedostal povolení k dalšímu vývoji, jelikož jeho aplikovaný význam byl v dané době malý.

Izh Zima  Izh Zima  Izh Zima  Izh Zima  Izh Zima
Izh Zima  Izh Zima  Izh Zima  Izh Zima


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz