( 1968 - 1972 )
Spolu s dokumentací a vybavením pro výrobu sedanů Moskvič 408 byla do Iževska převezena také dokumentace a vybavení pro výrobu dodávkového vozu Moskvič 433. Hlavní konstruktér MZMA A.F. Andronov očekával, že po jejich vývoji v Iževsku přestane vyrábět dodávky v MZMA, což by mu umožnilo optimalizovat výrobní náklady jeho podniku a sortiment komponentů, a tím snížit výrobní náklady v MZMA.
V době, kdy byla technická dokumentace pro výrobu automobilů Moskvič 408 převedena do Iževska, již v MZMA vznikl moderní a výkonnější motor pro nový Moskvič 412. Schopnosti MZMA v těchto letech neumožňovaly výrobu více než 30 tisíc nových motorů ročně, takže se zvažovaly možnosti pro vybudování samostatné motorárny podřízené MZMA. Ta byla dohodnuta v továrně na výrobu motorů v Ufě. Sériová výroba motorů v továrně v Ufě byla zahájená v říjnu 1967 a již v prosinci téhož roku dodávala motoru jak do MZMA tak i do Iževska.
V říjnu 1968 byla v Iževsku zahájena výroba dodávek Moskvič 434, které se vzhledem od svých moskevských kolegů lišily maskou chladiče Iževsk a originálními kryty kol Iževsk. Zadní dveře většiny dodávek Moskvič 434 vyrobených v Iževsku, stejně jako moskevské vozy, se skládaly ze dvou polovin, které se skládaly nahoru a dolů - jednodílné, jednokřídlé, nahoru otevírané zadní dveře se objevily až ve druhé polovině roku 1972. Postupně se výroba zvyšovala, v roce 1971 Iževská automobilka vyrobila 15 004 dodávek Iž 434, v roce 1972 již 17 221 dodávek a v roce 1973, v souvislosti s rozvojem výroby nové dodávky Iž 2715, bylo vyrobeno posledních 1 729 vozů. V Moskvě, v MZMA, jejich výroba pokračovala až do roku 1976.
Fotogalerie vozu: