( 1968 - 1997 )
Ještě v prosinci 1967 byla spuštěna výroba novějšího modelu 412, ale zatím pouze v malých sériích. Hlavním rozdílem mezi předchozím modelem 408 byl motor UZAM 412, vyvinutý pod vedením I.I. Okuneva. Bylo pozoruhodné, že během několika prvních let šla většina motorů Uzam 412 do Iževské automobilky než do MZMA. Od roku 1968 se v Iževsku vyráběly automobily pouze s motory UZAM, kdežto v moskevském závodě se ještě stále vyráběl Moskvič 408 se zastaralým motorem s nízkým výkonem ještě dalších pár let.
V prvních letech výroby se na první pohled od svého předchůdce v ničem nelišil. Na začátku sedmdesátých let proběhla jen menší modernizace. V přední části nalezneme jinou masku chladiče s novým znakem. Místo takzvaného „Saturnu“ ( prsten obklopený kruhem, ve kterém byla vepsána písmena IZH ), se objevil lakoničtější čtvercový znak s písmeny IZH vepsaná do kruhu na modrém pozadí. Vozy určené na export dostaly modernější hranatější světlomety vyráběné v Německé demokratické republice. V zadní části jsou nové zadní skupinové svítilny se zpětnými světlomety a zadní blikače. Úpravy proběhly i v interiéru. Nové byli přední sedadla, která nahradila jednodílnou lavici za dvě samostatné sedadla. Jsou nyní posouvatelná v podélném směru a lze je naklopit pro zlepšení lůžkové úpravy. Pro lepší bezpečnost posádky se začali montovat sériově bezpečnostní pásy a nový bezpečnostní sloupek řízení, který zabraňuje zranění řidiče při havárii. Řadící páka, do té doby umístěná na volantu se přesunula dolů na podlahu. Součástí brzdového systému byl hydraulický podtlakový posilovač brzd. Většina těchto změn byla implementována i na další vozidla z Iževska, ale kvůli nedostatku komponentů s výrazným zpožděním, a to někdy i několika let. Například přístrojová deska byla modernizována až v roce 1975. Tehdy v AZLK ukončili výrobu modelu 412 a rozjížděla se výroba nového Moskviče 2140. A tak již nevyužitý lis na palubní desky zdědila automobilka v Iževsku. V roce 1982 proběhla na vozech další modernizace, týkající se převážně karosérie. Na vozech se objevily jiné přední blatníky, jiná přední maska a přední hranatá světla nahradily opět kulatá. U bočních dveří jsou nově kliky umístěny níže. Takto modernizovaný vůz se vyráběl další řadu let.
Foto vozu Moskvič Iž 412 z roku
1969-71.
Foto vozu Moskvič Iž 412 z roku
1971-82.