Moskvič Iž 408

( 1966 - 1968 )

V polovině šedesátých let vyráběla malá lidová auta v Sovětském svazu převážně automobilka MZMA. Automobily Moskvič byly v té době velmi žádané a poptávka po nových vozech byla větší, než mohla automobilka vyrobit. Navíc až polovina vyrobených vozidel šla na export. Během setkání ředitelů a hlavních konstruktérů automobilových závodů SSSR, vedoucích místních ekonomických rad, stranických a vládních představitelů SSSR v lednu 1965, byla přijata řada rozhodnutí o zvýšení objemu výroby aut v SSSR. Vedení strany pochopilo, že MZMA sama takový úkol nesplní. Bylo rozhodnuté provést radikální rekonstrukci v MZMA a duplikovat výrobu automobilů Moskvič v závodě v Iževsku.

První Moskviče 408 v Iževském závodě byly sestaveny z dílů dovezených z Moskvy. Během té doby se za pochodu výrobní linka modernizovala. Bylo zakoupeno od společností Renault a Erfurt základní vybavení v hodnotě několika set milionů rublů pro lisování, svařování, karosářskou, lakovací, galvanizační a montážní výrobu. Tato nová technika výrazně zvýšila kvality iževského Moskviče, která se v prvních letech výroby odlišovala od jejich moskevských protějšků. Vzhledově se vůz od Moskviče z Moskvy nijak nelišil. V přední části zaujmou dva hlavní světlomety a lesklá chromová maska chladiče se svislým žebrováním. V zadní části nalezneme velké zadní blatníky, připomínající ploutve. Do nich jsou zakomponovány svislé lampy zadních světel. Na první pohled zaujme zvětšená zasklená plocha s panoramatickým čelním i zadním sklem zajišťující dobrý výhled z vozu. Pod kapotou se nacházel čtyřválcový, čtyřdobý benzínový řadový motor OHV o objemu 1358 cm3 s kapalinovým chlazením s dvoukomorovým karburátorem K-126P a olejovým vzduchovým filtrem. Převodovka je mechanická, čtyřstupňová se synchronizací 2. až 4. stupně. Moskviče 408 se vyráběli v Iževsku necelé dva roky. Pak jej nahradil model 412.

Fotogalerie vozu:

     


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz