TYPOVÝ LIST - MOSKVIČ 2141 - ALEKO

Přijatelná cena, velké pohodlí, poměrně ekonomický provoz a "nedotažené" dílenské zpracování, to je stručná charakteristika automobilu Moskvič 2141 - Aleko. Moskvič 2141 je automobil s motorem v předu a pohonem předních kol, s vysokou užitnou hodnotou a dobrými jízdními vlastnostmi. Pětidveřová karosérie klínovitého tvaru se splývající zádí zaručuje velmi dobré aerodynamické vlastnosti vozu. V přední masce jsou umístěny obdélníkové halogenové reflektory a směrové svítilny přecházející do boku, aby byly viditelné i ze strany. Oba nárazníky, stejně jako kryty podběhů, jsou vyrobeny z plastů. Zadní skupinová svítilna zapadá do nízké zadní stěny, chráněné kompaktním nárazníkem.

Palivová nádrž je umístěna pod zadním sedadlem, v bezpečnostní zóně, chráněna před poškozením při nárazu vozidla. Velmi dobrý přístup do zavazadlového prostoru umožňují vzhůru vyklápěné páté dveře se zadním oknem vybaveným elektrickým ohřevem proti zamlžení a namrzání.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR

Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec VAZ 2106-70 s rozvodem OHC, umístěný podélně před přední nápravou. Vrtání a zdvih 79x80 mm, zdvihový objem 1563cm3, kompresní poměr 8,5 : 1. Největší výkon podle GOST 56,3 kW/5400 min-1, největší točivý moment 121 N.m/3000 min-1. Blok motoru ze šedé litiny, hlava válců z hliníkové slitiny. Pětkrát uložený klikový hřídel. Vačkový hřídel v hlavě válců poháněn řetězem. Dvojitý postupný spádový karburátor DAAZ - 2141 s uzavíráním přívodu paliva při nuceném běhu na prázdno. Akumulátorové zapalování s odstředivou a podtlakovou regulací předstihu zážehu. Tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem oleje. Uzavřená chladící soustava s vyrovnávající nádržkou, chladič s elektrickým větrákem, ovládaným tepelným spínačem. Alternátor 12V - 55A, akumulátor 12V - 55A.h.

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ

V bloku s motorem. Jednokotoučová suchá spojka s mechanickým ovládáním. Pětistupňová převodovka v bloku s rozvodovkou, s řadící pákou na podlaze, převodové stupně 3,308 - 2,05 - 1,367 - 0,946 - 0,732 - Z 3,357 - Hypoidní stálý převod 3,9 : 1. Hnací hřídele kol se stejnoběžnými klouby.

PODVOZEK

Bezrámová konstrukce. Přední kola nezávisle zavěšena na spodních příčných ramenech a vzpěrách Mc Pherson, vzadu tuhá náprava s podélnými rameny, příčně ustavena panhardskou tyčí. Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči (vpředu uvnitř, vzadu v ně pružin), vpředu příčný zkrutný stabilizátor. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvouokruhové, vpředu kotoučové s plovoucími dvoupístkovými třmeny, vzadu bubnové s omezovačem brzdového tlaku. Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu. Palivová nádrž s objemem 55 l. Pneumatiky 165 R 14.

KAROSÉRIE

Samonosná ocelová, čtyřdveřový sedan se splývavou zádí a výklopnou zadní stěnou. Přední sedadla posuvná, opěradla se seřiditelným sklonem a opěrkami hlav. Zadní sedadlo sklopné dopředu. Samonavíjecí bezpečnostní pásy. Zavazadlový prostor 0,47 m3, po sklopení zadního sedadla až 1,27 m3. Elektricky vyhřívané zadní sklo. Otáčkoměr.


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz