Moskvič 21406

Moskvič do terénu

zdroj: Za ruliom

moskvič

Automobily do terénu se staly nejen módou, ale v mnohých zemích jsou dnes nepostradatelnými pomocníky obyvatel v zemědělských a horských oblastech. Automobily do terénu obohatily v posledních letech park osobních automobilů i v Sovětském svazu. Mám na mysli pochopitelně domácí značky, ať již hovořím o terénním automobilu z Togliatti, Záporoží či Uljanovska. Těmto vozům označeným VAZ-2121 Niva, Luaz-969 a UAZ-469 jsme se souhrnně věnovali v čísle SM 28/78. Na rozdíl od jmenovaných značek vychází moskevský závod AZLK při úpravách ze standardního provedení Moskvič 2140, u něhož využívá solidní robustní konstrukce podvozku. První série vozů Moskvič 21406 opustila montážní linku na sklonku loňského roku. Tím bylo splněno červencové usnesení pléna UV KSSS z loňského roku, podle něhož se mají stále zlepšovat pracovní podmínky na sovětském venkově. Nový ty vozu z Automobilového závodu Leninského komsomolu je prvním příspěvkem sovětského automobilového průmyslu ke splnění tohoto náročného úkolu.

Zásadní změny se týkají těchto skupin a dílů:

moskvič

Motor u typu 21406 je schopen polykat benzín mnohem nižšího oktanového čísla ( v SSSR je to A-76 ), než jaký je předepsán pro motory vozů Moskvič 2140. To je umožněno snížením stupně komprese z 8,8 na 7,2 úpravou pístů - viz obrázek napravo. Tím je u motoru označeného 412 DE snížen výkon (DIN) na 50 kW ( 68 k )/5800 1/min a točivý moment na 112 N.m ( 11,4 kp.m ) při 3000 až 3800 1/min. Motor je zespodu opatřen mohutným krytem.

Pérování. Ke zvýšení průjezdnosti přispěly nové přední pružiny vyrobené z drátu většího průměru. Tuhost zadních listových per se zvýšila zvětšením počtu listů z původních 6 na 9.

moskvič

Kola a pneumatiky. Kola nejsou opatřena obvyklými ozdobnými kryty. Vystupující závit závrtných šroubů je chráněn ozdobnými maticemi. Kromě pneumatik běžného rozměru 6,45 - 13 s terénním desénem může být část automobilů vybavena pneumatikami rozměru 6,95 - 13.

Brzdy. Jsou na všech kolech bubnové z důvodu jednoduchosti a možnosti použití běžné brzdové kapaliny. Ostatní prvky brzdové soustavy převzal terénní Moskvič ze svého předchůdce.

Karosérie nese nejmenší stopy změn, souvisejících pouze s možností nového uchycení vlečeného vozidla za tažné oko vzadu. Ke standardnímu vybavení vozu patří tažné lano.


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz