Moskvič 432

( 1963 - 1965 )

V roce 1963 se rozjela sériová výroba furgonu Moskvič 432. Tahle dodávková verze byla užitkovou odvozeninou od základního typu sedanu Moskviče 403. Typ 432 byl také následovníkem staršího modelu Moskviče 430. V čem se tedy lišil?

Moskvič 432

V roce 1963 se rozjela sériová výroba furgonu Moskvič 432. Tahle dodávková verze byla užitkovou odvozeninou od základního typu sedanu Moskviče 403. Typ 432 byl také následovníkem staršího modelu Moskviče 430. V čem se tedy lišil. Především to bylo v podvozkových částech, jako je zavěšení přední nápravy, jiné brzdy a také řízení. Typ 432 si prošel stejnou modernizaci, jako u modelu 403 a konstrukcí podvozku se přiblížila budoucímu modelu Moskviče 408, který se začal vyrábět v roce 1964. Základní model 403, byl mezityp mezi modely Moskviče 407 a 408. Proto byli tyto změny také u dalších verzí jako je námi popisovaný furgon 432, ale třeba také kombi 424. Dalšími změnami, bylo kapalinové ovládaní spojky, pedály tentokrát již zavěšené, nový volant, nový sloupek řízení, ve kterém jsou nejen ukryté táhla řazení, ale také ovládáni směrových světel, které je už provedeno páčkou na levé straně.

Co se týká osvědčené motorové jednotky pocházející z modelu 407, tak tady by snad měla být jedna jediná změna a to v doplněném hrubém čističi. Těch změn bylo samozřejmě více, ale to by se zde nevešlo. Přední zavěšení je vinutými pružinami s nápravou a rameny, jako na pozdějším modelu 408. Zadní zesílené pérování je na 9 listových pérech, které se už dost osvědčili na modelech Moskviče 423 a 430, ale i na pozdějších užitkových variantách Moskviče 433, 434, 434 pick-up, Iž 2715 a Iž 27151. Karosérie Moskviče 432 je samonosná třídveřová a vychází z modelu 430, druhé novější verze. Původní verze Moskviče 430 měla třetí sloupek karosérie ještě zakloněný, tak jak tomu je například u Moskviče 423. Novější model Moskviče 430 už ale měl od roku 1960 sloupky rovné. Zadní dveře se otvírali do levé strany. Po otevření vás přivítá nákladový prostor s rovnou podlahou o délce 130 cm. Výška ke stropu je 81,5 cm. Nákladový prostor od řidiče a spolujezdce dělí přepážka, která v některých případech nemusí být plná. To znamená, že přepážka není vedena až ke stropu. U vozu, kde je přepážka plná je navíc malé okénko. Na pravé straně za sedadlem spolujezdce je uloženo rezervní kolo. Co se týká užitečné zátěže, tak výrobní štítek uvádí - řidič se spolujezdcem plus 400 kg nákladu. Vůz se vyráběl až do roku 1965 a do Československa se nikdy nedovážel.

Technické informace:

  Moskvič 432   Moskvič 432
Základní údaje:   Motor:  
Typ karosérie

Furgon

Typ

MZMA - 407

Počet míst k sezení

2

Objem

1 358 cm3

Délka

4 055 mm

Rozvod

OHV

Šířka

1 540 mm

Výkon - do 5.1964

45 koní ( 407D )

Výška

1 600 mm

Výkon - od 5.1964

50 koní ( 407D1 )

Rozvor

2 370 mm

Převodovka

4 stupňová

Rozchod ( př.i zad. )

1 220 mm

Náhon

zadní

Pohotovostní hmotnost

1 030 kg

Max.rychlost

110 km/h

Celková hmotnost

1 430 kg

Palivo

benzín okt.číslo 72

Fotogalerie vozů:

Moskvič 432  Moskvič 432  Moskvič 432  Moskvič 432  Moskvič 432


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz