Moskvič - 424

( 1963 - 1965 )

V listopadu roku 1962 se zahájila sériová výroba nového modelu Moskvič 403. S nástupem modelu 403, který měl nahradit starší model 407 se samozřejmě pokrok nezastavil ani u užitkové verze kombi. Nový nástupce měl označení 424 a nahrazoval starší kombíky modelové řady 423 a 423H.

Nový model 424 samozřejmě vyházel ze základního typu 403, to znamená, že již měl nové zavěšení kol, řízení, brzdy a mnoho dalšího. Pohonná jednotka byla klasická OHV o objemu 1358 s výkonem 45 koní. Převodovka byla čtyřstupňová s řazením u volantu. Převodový poměr stálého převodu v zadní nápravě byl 4,55. Pérování vpředu jistily vinuté pružiny a vzadu listová péra v počtu 9 listů? V interiéru vozu bylo všechno, na co jsme u klasického Moskviče zvyklí. Pohodlná sedadla, která umožňovala lůžkovou úpravu, nebo také přepravu objemnějších zavazadel ( nákladu ), radiopřijímač s vysouvací anténou, dvoustupňové výkonné topení, hodiny? , prostě vše, co má klasický sedan Moskvič 403. Zvenku vůz vypovídal, ze kterého modelu byl odvozen. Ozdobné chromované lišty na boku karosérie vypovídaly příbuznost s modelem 40, jenom typový štítek na na předním blatníku měl číslici 424. Některé vozy ale tyto ozdobné lišty na boku karosérie postrádaly. Vypovídají o tom i dobové fotografie. Dle našeho názoru si dovolíme tvrdit, že Moskvič 424 byl pouze v jednobarevném provedení. Soudíme tak, ale bohužel jenom na základě dobových fotografií, kterých k typu 424 moc není. Celková produkce kombi 424 a dodávky 432 byla dohromady 50 000 vozů. Kolik kusů z tohoto čísla činilo jen kombi 424 se nám nepodařilo dopátrat. Navíc se tento model ani k nám do Československa nedovážel. Když ale vezmete v úvahu produkci v době svého vzniku, tak model 424 musí být v dnešní době vzácností i v samotném Rusku.

Technické informace zde

Moskvich 424  Moskvich 424  Moskvich 424  Moskvich 424  Moskvich 424  Moskvich 424  Moskvich 424


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz