( 1958 - 1961 )
Automobilka MZMA v roce 1958 představila svůj nový model se zvýšenou světlou výškou s označením Moskvič 411. Automobil s pohonem všech kol a s karosérií kombi v mnoha ohledech předběhl svou dobu.
Vůz na první pohled sdílel shodnou pětidveřovou karosérii kombi s automobilem Moskvič 423. Ta byla ale zesílena v oblasti podlahy a nosných části, které jsou navíc doplněny o přídavný pomocný rám pod motorem. Podvozkové skupiny jsou totožné, jako u vozu Moskviče 410. To znamená, dvě tuhé nápravy ( pocházející z vozu Gaz 69 ) s náhonem na všechna čtyři kola, nezávisle zavěšena na podélných listových pérech, které jsou navíc obě vybaveny uzávěrkou diferenciálu. Automobil byl vybaven hydraulickými tlumiči, které měli oproti teleskopickým lepší tah, a lépe odolávaly hrubým nečistotám. Kola vozu byly obuty do pneumatik o rozměru 6,40-15 se speciálním terénním běhounem, které zvýšily světlou výšku automobilu na 220 mm od vozovky, a tím i celou karosérii na 430 mm od vozovky, čímž se zvýšila průchodnost terénem. Stoupavost na první převodový stupeň byla 30 stupňů a brodivost 55 cm. Schopnost automobilu pohybovat se v těžkých provozních podmínkách, byly získány především prostřednictvím vhodného výběru převodů v poměru k přenosu a změny velikosti kol.
O tento přenos síly se starala třístupňová převodovka, později v roce 1959 vůz dostal čtyřstupňovou převodovku, jinou přední masku a nově také označení 411H. Obě tyto převodovky, ať už třístupňová, tak čtyřstupňová byly navíc spjaty s přídavnou dvoustupňovou redukční převodovkou. Na rozdíl od Moskviče 410, který byl ze začátku své výroby vybaven starší hnací jednotkou s rozvodem SV a až později modernějším motorem s rozvodem OHV, byl Moskvič 411 vybaven přímo tímto modernějším motorem o objemu 1358 cm3 a výkonu rovných 45 koní. Nebylo to jen proto, že Moskvič 423 byl mnohem těžší než-li sedan, ale také proto, že tahle nová motorová jednotka byla od roku 1958 jednotná pro všechny momentálně vyráběný modely. Pohotovostní hmotnost vozu činila 1180 kg, celková pak 1480 kg a byla vyšší, než-li u modelu 410. Příslušnou změnou převodového poměru zadní nápravy z 8,9 na 8,25 se zvýšila maximální rychlost vozu o 10 km/h. Maximální rychlost vozu se díky tomu vyhoupla na rovných 100km/h. Mezi hlavní nedostatky těchto modelů 410 a 411 byla nedokonalá konstrukce stavby. Díky výraznému posunu těžiště nahoru, byly automobily při vyšších rychlostech náchylné k převrácení. Výroba těchto vozidel v automobilce MZMA byla přerušena na začátku 60.let z důvodů vysokých nákladů a náročnosti stavby těchto vozů a následného masivního odbytu nového modelu 407. Celkově bylo vyrobeno 1515 kusů.
Technické informace:
Základní údaje: | Motor: | ||
Typ karosérie |
SUV |
Typ |
MZMA - 407 |
Počet dveří |
4 |
Objem |
1 358 cm3 |
Počet míst k sezení |
4 |
Rozvod |
OHV |
Délka |
4 550 mm |
Vrtání x zdvih |
76 x 75 mm |
Šířka |
1 540 mm |
Kompresní poměr |
7 |
Výška |
1 685 mm |
Výkon |
33 kW/45 k při 4 500 ot./min |
Rozvor |
2 370 mm |
Točivý moment |
80 Nm při 2 600 ot./min |
Rozchod přední / zadní |
1 220 / 1 220 mm |
Max.rychlost |
100 km/h |
Pohotovostní hmotnost |
1 180 kg |
Palivo |
benzín okt.číslo 70 |
Celková hmotnost |
1 480 kg |
Počet převod.stupňů |
3 ( 4 * ) + 2 redukce |
Světlá výška vozu |
220 mm |
Pohon kol |
4x4 |
* od roku 1959 čtyřstupňové převodovky
Fotogalerie vozu: