Moskvič - 411

( 1958 - 1961 )

Automobilka MZMA v roce 1958 představila svůj nový model se zvýšenou světlou výškou s označením Moskvič 411. Automobil s pohonem všech kol a s karosérií kombi v mnoha ohledech předběhl svou dobu.

Moskvich 411

Vůz na první pohled sdílel shodnou pětidveřovou karosérii kombi s automobilem Moskvič 423. Ta byla ale zesílena v oblasti podlahy a nosných části, které jsou navíc doplněny o přídavný pomocný rám pod motorem. Podvozkové skupiny jsou totožné, jako u vozu Moskviče 410. To znamená, dvě tuhé nápravy ( pocházející z vozu Gaz 69 ) s náhonem na všechna čtyři kola, nezávisle zavěšena na podélných listových pérech, které jsou navíc obě vybaveny uzávěrkou diferenciálu. Automobil byl vybaven hydraulickými tlumiči, které měli oproti teleskopickým lepší tah, a lépe odolávaly hrubým nečistotám. Kola vozu byly obuty do pneumatik o rozměru 6,40-15 se speciálním terénním běhounem, které zvýšily světlou výšku automobilu na 220 mm od vozovky, a tím i celou karosérii na 430 mm od vozovky, čímž se zvýšila průchodnost terénem. Stoupavost na první převodový stupeň byla 30 stupňů a brodivost 55 cm. Schopnost automobilu pohybovat se v těžkých provozních podmínkách, byly získány především prostřednictvím vhodného výběru převodů v poměru k přenosu a změny velikosti kol. O tento přenos síly se starala třístupňová převodovka, později v roce 1959 vůz dostal čtyřstupňovou převodovku, jinou přední masku a nově také označení 411H. Obě tyto převodovky, ať už třístupňová, tak čtyřstupňová byly navíc spjaty s přídavnou dvoustupňovou redukční převodovkou. Na rozdíl od Moskviče 410, který byl ze začátku své výroby vybaven starší hnací jednotkou s rozvodem SV a až později modernějším motorem s rozvodem OHV, byl Moskvič 411 vybaven přímo tímto modernějším motorem o objemu 1358 cm3 a výkonu rovných 45 koní. Nebylo to jen proto, že Moskvič 423 byl mnohem těžší než-li sedan, ale také proto, že tahle nová motorová jednotka byla od roku 1958 jednotná pro všechny momentálně vyráběný modely. Pohotovostní hmotnost vozu činila 1180 kg, celková pak 1480 kg a byla vyšší, než-li u modelu 410. Příslušnou změnou převodového poměru zadní nápravy z 8,9 na 8,25 se zvýšila maximální rychlost vozu o 10 km/h. Maximální rychlost vozu se díky tomu vyhoupla na rovných 100km/h. Mezi hlavní nedostatky těchto modelů 410 a 411 byla nedokonalá konstrukce stavby. Díky výraznému posunu těžiště nahoru, byly automobily při vyšších rychlostech náchylné k převrácení. Výroba těchto vozidel v automobilce MZMA byla přerušena na začátku 60.let z důvodů vysokých nákladů a náročnosti stavby těchto vozů a následného masivního odbytu nového modelu 407. Celkově bylo vyrobeno 1515 kusů.

Technické informace zde

Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411  Moskvič 411


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz