( 1957 - 1961 )
Automobil je postavený na základě modelu 402 s upravenou průchodností lehčím terénem ( v dnešní době označovaný jako SUV ). Moskvič 410 měl dvě tuhé nápravy s náhonem na všechny čtyři kola, nezávisle zavěšeny na listových pérech. Moskvič 410, na rozdíl od modelu 402 má zesílenou karosérii, řídící mechanismus byl totožný s vozem GAZ M20 Paběda. Mazací systém byl posilněn větším chladičem oleje, přední náprava je typu Bendix-Weiss, vpředu nezávisle zavěšena na podélných listových pérech s hydraulickými tlumiči ( oproti teleskopickým na základním modelu mají lepší tah a odolávají hrubým nečistotám ). Objevily se také použité pneumatiky rozměru 6,40-15 se speciálním terénním běhounem, které zvýšily světlou výšku automobilu na 220 mm od vozovky, tak jako GAZ-69 a tím i celou karosérii na 430 mm od vozovky, čímž se zvýšila průchodnost terénem. Vůz dokáže překonat brod hluboký 55 cm a strmé stoupání až 33 stupňů. Úhly vstupu a výstupu byly respektive 43 a 27,3 stupňů.
Foto ze zkoušky v terénu:
Ve srovnání se základním modelem Moskviče 402 byla změněna a posílena podlaha automobilu, pod motorem byl umístěný ochranný rám. Byly zvýšený trakční vlastnosti, které určují schopnost autu pohybovat se v těžkých provozních podmínkách, byly získány především prostřednictvím vhodného výběru převodů v poměru k přenosu a změny velikosti kol. Současně úsilí o zvýšení trakce vedlo k mírnému snížení maximální rychlosti vozu. Motor byl převzat z modelu 402, měl výkon 35 koní, objem činil 1220 cm3 a rozvod SV. Sériová třístupňová převodovka byla doplněna o dvoustupňovou redukční převodovku. Mezi hlavní nedostatky těchto modelů byla nedokonalá konstrukce stavby. Díky výraznému posunu těžišti nahoru, byl automobil při vyšších rychlostech náchylný k převrácení.
Vůz byl vyráběn v letech 1957-1958. V popsaném provedení se Moskvič 410 vyráběl do poloviny roku 1958. Souběžně se v menších počtech vyráběl také automobil Moskvič 411 s pětidveřovou karosérii kombi a s podvozkem shodným s typem Moskvič 410. V roce 1958 došlo k první výrazné změně. Na místo původního čtyřválce přišel nový motor s rozvodem OHV o objemu 1358 cm3 a výkonu 45 koní. Nový čtyřválec se později montoval i do modelu 407. Od tohoto momentu se na terénních Moskvičích 410 objevovalo typovém označení písmenem H, které označovalo novou poháněcí soustavu. Dalším krokem vpřed bylo použití nové hlavní čtyřstupňové převodovky, souběžně se změnila i dvoustupňová redukční převodovka. Terénních sedanů modelu 410 s původním motorem SV a třístupňovou převodovkou se vyrobilo 1035 kusů. Největší podíl vyrobených kusů měl Moskvič 410H, kterých se vyrobilo 9340 kusů.
Technické informace:
Moskvič 410 |
Moskvič 410H |
|
Základní údaje: |
||
Počet vyrobených kusů |
1 035 |
9 340 |
Typ karosérie |
SUV |
SUV |
Počet dveří |
4 |
4 |
Počet míst k sezení |
4 |
4 |
Délka |
4 055 mm |
4 055 mm |
Šířka |
1 540 mm |
1 540 mm |
Výška |
1 685 mm |
1 685 mm |
Světlá výška |
220 mm |
220 mm |
Rozvor |
2 370 mm |
2 370 mm |
Rozchod přední |
1 220 mm |
1 220 mm |
Rozchod zadní |
1 220 mm |
1 220 mm |
Pohotovostní hmotnost |
1 160 kg |
1 150 kg |
Celková hmotnost |
1 460 kg |
1 450 kg |
Motor: |
||
Motor |
AZLK (MZMA) - 402 |
AZLK (MZMA) - 407 |
Umístění |
vpředu podélně |
vpředu podélně |
Počet válců / ventilů |
R4 / 2 |
R4 / 2 |
Průměr válce |
72 mm |
76 mm |
Zdvih |
75 mm |
75 mm |
Kompresní poměr |
7 |
7 |
Objem |
1 220 cm3 |
1 358 cm3 |
Výkon |
35 koní (26 kW) při 4 200 ot./min |
45 koní (33 kW) při 4 500 ot./min |
Točivý moment |
69 Nm při 2 400 ot./min |
88 Nm při 2 600 ot./min |
Příprava směsi |
karburátor |
karburátor |
Druh paliva |
A-70 |
A-72 |
Převodovka: |
||
Pohon |
4x4 |
4x4 |
Počet stupňů |
3+2red. |
4+2red. |
Provozní vlastnosti: |
||
Maximální rychlost |
85 km/h |
100 km/h |
Průměrná spotřeba |
13 l/100 km |
- |
Fotogalerie vozu: