Moskvič 408 Tourist

( 1964 - prototyp )

V roce 1964 vyrobil Moskevský závod malolitrážních automobilů - MZMA po boku masově vyráběného automobilu Moskviče 408 dva kusy prototypu automobilu s líbivou, elegantní karosérií typu kupé kabrioletu s názvem 408 Tourist, který měl být převážně určen pro zahraniční trhy.

Moskvich 408 Tourist

Jak již bylo uvedeno výše, byl vůz z větší části postaven na základech masově vyráběného modelu Moskviče 408. Tento prototyp s upravenou karosérii typu dvoudveřového kupé-kabrioletu s odnímatelnou pevnou střechou se v dnešní době označuje také jako Hardtop. Díky absenci střechy a tím následné ztrátě tuhosti karosérie, musel být podvozek notně vyztužen. K původním podvozkovým nosníkům byly přivařeny další nosníky. Zajímavostí je to, že tyto nosníky byly na sebe navzájem napojeny ( navařeny ) zprava doleva a naopak. Tím vznikl na podvozku rám do tvaru písmene x. Tímto způsobem se karosérie vyztužila jak podélně, tak i příčně. Když jsme u toho podvozku, tak přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových závěsech s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči a tyčovým torzním stabilizátorem. Zadní hnací nápravu mostového typu upevňují a vedou dvě šestilistová půleliptická a podélně uložená péra a šikmo umístěné teleskopické tlumiče. Brzdy byly jednookruhové, na všech čtyřech kolech bubnového typu. Už při prvním pohledu na karosérii zjistíme, že přední část automobilu je prakticky totožná s klasickým modelem Moskviče 408. Jiné jsou až přední sloupky pro uchycení čelního skla. Z bočního pohledu zaujme pouhá dvojice dveří, které navíc postrádají rámy pro vedení oken. Celá boční linie s prolisem začínajícím na předním blatníku se táhne směrem dozadu přes přední dveře, navazující na zadní blatníky, které jsou díky absenci zadních dveří protáhnuté od předních dveří až po záď vozu, kde tvoří takzvané ploutve. Jednou ze zajímavostí je to, že jeden z těchto dvou modelů měl vyrobenou karosérii s použitím hliníkových panelů. V zadní části vozu zůstalo vše téměř beze změny, jen v pravé části nad víkem zavazadlového prostoru byla umístěna stylová elegantní anténa. Horní část vozu byla zvětšena a co nejlépe uzpůsobena pro nejsnazší odebrání či usazení odnímatelné pevné střechy. Zvětšením horní části se zmenšil prostor pro posádku cestujících na zadních sedadlech. Přední sedadla, přístrojová deska i další prvky interiéru jsou převzaty z modelu 408. Oba vozy měli pod kapotou klasický čtyřválcový, čtyřdobý benzínový řadový motor OHV o objemu 1358 cm3 s kapalinovým chlazením, ale jeden z nich byl osazen klasickým dvoukomorovým karburátorem K-126 a olejovým vzduchovým filtrem, na druhém byl použit experimentální systém vstřikování paliva s elektronickým ovládáním CNITA. Převodovka u obou modelů byla klasická, čtyřstupňová. Co stálo v cestě tomuto líbivému modelu do sériové výroby se můžeme už jen domnívat.

Fotogalerie vozů:
Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408  Moskvič 408

Technické informace zde:

 

Moskvič 408 Tourist ( verze A )

Moskvič 408 Tourist ( verze B )

Základní údaje:

   
Počet vyrobených kusů

1

1

Typ karosérie

kabriolet

kabriolet

Počet dveří

2

2

Počet míst k sezení

2 + 2

2 + 2

Délka

4100 mm

4100 mm

Šířka

1565 mm

1565 mm

Výška

1343 mm

1343 mm

Výška se střechou

1367 mm

1367 mm

Rozvor

2390 mm

2390 mm

Rozchod přední

1247 mm

1247 mm

Pohotovostní hmotnost

912 kg

962 kg

Motor:

   
Motor

AZLK (MZMA) - 408

AZLK (MZMA) - 408

Umístění

vpředu podélně

vpředu podélně

Počet válců / ventilů

R4 / 2

R4 / 2

Průměr válce

76 mm

76 mm

Zdvih

75 mm

75 mm

Kompresní poměr

7

7

Objem

1 358 cm3

1358 cm3

Výkon

50 koní při 4750 ot./min

63 koní

Příprava směsi

karburátor K-126

system CNITA

Převodovka:

   
Pohon

zadní

zadní

Počet stupňů

4

4

Provozní vlastnosti:

   
Maximální rychlost

120 km/h

130 km/h

Zrychlení z 0-100km/h

28 s

24 s


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz