Moskvič 400-422

( 1948 - 1956 )

Moskvich 400

Málo kdo ví, že právě tento typ "422" se začal vyrábět v roce 1947 na počest 800 let založení Moskvy. Karoserie vozu byla třídveřová užitkového charakteru - dodávka, která se vyráběla ve dvou karosářských verzích. Tou první byla celokovová a druhá doplněna o robustní dřevěnou kostru pro nákladový prostor, kterou v převážné míře využívala Sovětská pošta. Jako hlavního materiálu se používalo březového dřeva. Vedle kladných vlastností - nahrazení kovu dřevem, byla jednoduchá stavba a malé nároky na techniku nátěru. Vedle těchto kladných vlastností ( nahrazení kovu dřevem ) se objevily i záporné. Při náhlých klimatických změnách a používání vozu bez garáže vyžadovaly dřevěné karosérie mnoho oprav, které navíc narůstaly se zvětšujícím se počtem ujetých kilometrů.
Na tehdejší dobu to byl ale vůz, který hodně pomohl v poválečném Rusku. Moskvičů 422 se vyrobilo na 11 129 vozů z celokovovou karosérii a z dřevěnou kostrou pak na 2562kusů. Model 422 se vyráběl až do roku 1957, kdy ho nahradil novější moderní typ "Moskvič 430".

Technické informace zde

Moskvič 401-422
V průběhu let se vozy z MZMA neustále vylepšovaly, tak si myslím, že v roce 1954 s nástupem Moskviče 401 přišla modernizace v podobě motoru se zvýšeným výkonem na 26 koní, předělanou převodovkou s řazením na podlaze a vylepšeným podvozkem i u typu 422. Je to ale pouhá domněnka a údaje k modelu z roku 1954 se nám zatím nepodařilo sehnat.

Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422  Moskvich 400-422


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz