Moskvič - 2136
Moskvič - 2137

( 1976 - 1976 )
( 1976 - 1984 )

Pětidveřové kombi Moskvič 2136 a 2137 je karosářskou variantou základního typu 2138 / 2140. Zatímco však při modernizaci čtyřistadvanáctky byla změnám podrobena celá karosérie, zejména příď a záď, nové kombi vzniklo spojením již nové přední části typu 2140 a zádi předchozího kombi 426.

Moskvich 2137

V přední části vozu zaujme nová maska chladiče se zvýrazněným horizontálním členěním, která vůz opticky snižuje. Hlavní světlomety jsou hranaté, uzpůsobené pro montáž stíračů a ostřikovačů. Nový tvar dostala i přední kapota, oba přední blatníky a nárazníky, které jsou doplněny o celopryžové svislé členy. Moderním prvkem karosérie, který nepostrádá i význam z hlediska bezpečnosti, jsou zapuštěné kovové kliky dveří. Konstruktéři moskevské automobilky si při úpravách stávajících typů vytkli cíl: přizpůsobit co nejvíce částí automobilu náročným mezinárodním předpisům. A tak k homologačním značkám, které Moskvič obdržel za bezpečnostní hřídel volantu, bezpečnostní zámky a závěsy dveří a kotevní místa pro uchycení bezpečnostních pásů přibyly další. Samozřejmostí je vrstvené čelní sklo, kterým nejsou vybaveny mnohem dražší zahraniční vozy. Pro přístup do zavazadlového prostoru slouží jednokřídlé dveře s oknem, opatřené zamykací rukojetí. Dveře jsou zavěšeny v závěsech na horní hraně zadního dílu karosérie a otvírají se směrem vzhůru. V otevřené poloze se dveře udržují vzpěrou, jejíž jeden konec je kloubově připojen ke dveřím a druhý zapadá do lůžka v otvoru zadního dílu karosérie. Jsou-li dveře zavřeny, zachytí se vzpěra do držáku na jejich vnitřní straně. Na čelní ploše vnitřku dveří jsou upevněny pryžové kolíky, zapadající při zavírání dveří do lůžek v otvoru zadního dílu karosérie. Příjemným překvapením je vybavení interiéru. Nová přední sedadla jsou velmi dobře tvarovaná a poskytují řidiči i spolujezdci dostatek pohodlí i při delších jízdách. Ke standardní výbavě patří i výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel. Vnitřní rozměry karosérie poskytují prostor pro čtyři a spíše jen krátkodobě pro pět osob. Dvouramenný bezpečnostní volant s měkce čalouněnou hlavou, nesoucí emblém výrobního závodu, má průměr 380 mm a velmi příjemně se drží, zejména díky tloušťce věnce. Řešení přístrojové desky je nejen účelné, ale i vkusné. Celá přístrojová deska je měkce obložena a její povrch je potažen omývatelnou koženkou. Zadní sedadlo karosérie typu kombi je speciální, s polštářem, který lze sklopit vpřed a opěradlem, které se sklopí za polštář do vodorovné ( převrácené ) polohy, čímž se zvětší plocha zavazadlového prostoru. Pod odklopnou podlahou tohoto prostoru je vodorovně uloženo náhradní kolo a vedle něho je místo na zvedák a hustilku k huštění pneumatik. Brašny s nářadím je možno ukládat buď v zavazadlovém prostoru nebo pod polštářem zadního sedadla. Automobil s karosérií typu kombi slouží k přepravě osob nebo k přepravě osob a nákladu. V prvém příkladě se v něm může přepravovat pět osob, avšak bez nákladu, v druhém případě se mohou přepravovat čtyři osoby a náklad o hmotnosti do 120 kg nebo dvě osoby a náklad o hmotnosti do 260 kg.

Největší změnou oproti předchozím typům se odehrála na podvozku, resp.na brzdách. Brzdová soustava, která je výsledkem spolupráce s anglickou firmou Girling, je dvouokruhová s podtlakovým posilovačem a omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě v závislosti na zatížení. Na rozdíl od dřívějších typů jsou nyní na přední nápravě montovány brzdy kotoučové o průměru 230 mm. Účelné je uspořádání brzdových okruhů. Na přední nápravě jsou brzdové válečky zdvojeny a jedna jejich dvojice pracuje jako samostatný okruh, zatímco druhá je propojena s brzdovými válečky zadní nápravy. Při případné závadě v brzdové soustavě brzdí tedy vždy přední náprava. Vhodně zvolená charakteristika podtlakového posilovače umožňuje citlivě regulovat účinek brzd a přispívá tak k pocitu jistoty při brzdění. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových závěsech s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči a tyčovým torzním stabilizátorem. Zadní hnací nápravu mostového typu upevňují a vedou dvě osmilistová půleliptická a podélně uložená péra a šikmo umístěné teleskopické tlumiče. Pro snížení hlučnosti je u výkonnější varianty vozu výfuková soustava se třemi tlumiči výfuku. Převodovka u obou modelů byla mechanická, čtyřstupňová se synchronizací všech čtyř stupňů, převodový poměr 4,55. Vůz je vybaven pneumatikami o větší únosnosti. Osud užitkových Moskvičů se starším motorem OHV byl zpečetěn už v roce 1976 a Moskvič 2136 se na výrobní lince dlouho nezdržel. Vyráběl se od května 1976 až do prosince 1976 a bylo vyrobeno pouhých 21 vozů. Moskvič 2137 se ve výrobním programu udržel až do konce roku 1984 a za tu dobu se jich vyrobilo 85 670 kusů.

Technické informace:

 

Moskvič 2136

Moskvič 2137

Základní údaje:

   
Délka

4210 mm

4210 mm

Šířka

1550 mm

1550 mm

Výška

1525 mm

1525 mm

Světlá výška

195 mm

195 mm

Rozvor

2400 mm

2400 mm

Rozchod přední

1270 mm

1270 mm

Rozchod zadní

1270 mm

1270 mm

Pohotovostní hmotnost

1095 kg

1115 kg

Celková hmotnost

1495 kg

1515 kg

Motor:

   
Motor

MZMA - 408

UZAM - 412

Objem

1 358 cm3

1 478 cm3

Výkon

50 koní (36,8 kW) při 4750 ot./min

75 koní (55,2 kW) při 5800 ot./min

Točivý moment

92 Nm při 2750 ot./min

112 Nm při 3000 ot./min

Druh paliva

BA-76

BA-93

Objem nádrže

46 l

46 l

Provozní vlastnosti:

   
Maximální rychlost

115 km/h

130 km/h

Foto sériových vozů:
Moskvich 2140  Moskvich 2140  Moskvich 2140  Moskvich 2140  Moskvich 2140  Moskvich 2140


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz