Moskvič 2143 Yauza

( 1991 - prototyp )

Moskvič Yauza

Na počátku devadesátých let bylo AZLK jedním z největších automobilových podniků v SSSR. Od konce osmdesátých let proběhlo mnoho experimentálních prací na automobilech přičemž vzniklo mnoho různých prototypů.

Vznikl v roce 1991 pod názvem Projekt pro zítřek zrovna v době, kdy probíhala v zemi socio-ekonomická krize. Jednalo se o automobil s interním označením Moskvič 2143, který později získal vlastní jméno Yauza. Vůz byl sestaven na bázi vozu 2141 Aleko. Oproti předešlým modelům byl design karosérie vytvořen v módním moderním stylu s poměrně neobvyklou konstrukcí. Karosérie má z bočního pohledu profil tvaru klínu s vysokou zádí. Boční okna byla úzká a proto pod nimi vznikl ještě další řádek oken. Zaoblená karosérie s plynulými přechody měla na svou dobu kontroverzní vzhled, kterým značně převyšovala tehdejší produkci automobilového průmyslu v SSSR. Nový byl i interiér s moderní přístrojovou deskou, palubním počítačem a audio systémem EPOS. Pod kapotou byl umístěn motor o objemu 1 800 cm3 s výkonem 95 koňských sil a pohonem všech čtyř kol převzatým z modelu 21416. Během zkušebních testů byly odhaleny nedostatky módního designu. Veškeré práce na tomto projektu byly následně zastaveny. Byly vyrobeny pouze tři kusy.

V polovině devadesátých let se snažil tento projekt oživit tehdejší hlavní projektant a šéf UGC HKB SEC AZLK Leo Samokhin. Vytvořil několik plastelínových maket automobilu s označením Moskvič 2143. Nakonec byl i tento projekt zamítnut.

Foto vozu Moskvič 2143 Yauza:

Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič Yauza  Moskvič yauza

Foto makety Moskviče 2143 od projektanta Leo Simokhina:

Moskvich yauza  Moskvich yauza  Moskvich yauza  Moskvich yauza


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz