Moskvič Svjatogor

( 1997 - 2001 )

V roce 1997 proběhli práce na modernizaci základního modelu 2141. Sériová výroba začala až na začátku roku 1998. Pětimístná pětidveřová karosérie typu hatchback vycházel z modelu Aleko, který byl částečně přepracován s podporou zahraničního výrobce. Tím byla francouzská automobilka Renault, která poskytla AZLK mezinárodní úvěr.

Moskvič Svjatogor

Oproti předchozímu modelu doznala přední část vozu několika změn. Moskvič Svjatogor dostal novou přední kapotu, masku chladiče a nový přední nárazník. Ten byl na rozdíl od svého předchůdce lakován v barvě vozu. Díky nové barevné paletě byl Svjatogor atraktivnější nežli jeho předchůdce. Vůz byl osazen hlavními světlomety značky Hella. Také interiér doznal menších změn. Přístrojová deska obsahovala nový přístrojový štít a hodiny. Všechny sedadla a opěrky hlavy byly čalouněny měkkou kombinaci látky. V zadní části se nacházel objemný zavazadlový prostor o objemu 470 litrů, který je možno ještě zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1270 litrů. Oproti předchozímu modelu byla zlepšená zvuková izolace v motorovém prostoru, což mělo pozitivní vliv na nižší hladinu hluku v interiéru vozu. Na přání zákazníka mohl být automobil dodatečně vybaven posilovačem řízení, centrálním zamykáním, elektrickým stahováním oken, elektricky ovládáním zpětných zrcátek, vyhřívaným zadním oknem se stěračem a ostřikovačem, autorádiem s cd přehrávačem nebo mlhovými světlomety. Modernizace se projevila také na podvozkových částech. Přední zavěšení bylo nezávislé typu McPherson se stabilizátorem, zadní vlečného typu s příčným stabilizátorem. O tlumení se starali vinuté pružiny a tlumiče pérování Bilstein, brzdová soustava s posilovačem brzd značky Lucas, přední brzdy kotoučové, zadní bubnového typu. Vůz byl osazen pneumatikami o rozměru 175/70 R14.

Navzdory starším pohonným jednotkám UZAM převzatých ze starších modelů, bylo rozhodnuto vybavit nový automobil motorem zahraniční produkce, která by přinesla potřebný dynamický výkon a moderní techniku. Jako výsledek dohody padla volba na francouzské čtyřválcové osmiventilové motory Renault F3R 272 s objemem 2000 cm3. Ten přináší výkon 113 koní. Nový motor zlepšil spolehlivost, rychlost a dynamické vlastnosti vozu. Jenže nedostatek zahraničních motorů vedl k tomu, že motory začal dodávat do AZLK také UZAM a to o objemu 1700 a 1800 cm3 a na výpomoc se pojistil i motory od automobilky VAZ. U všech typů motorů se síla přenášela přes pětistupňovou manuální převodovku, která tento výkon posílala na přední kola. Od února do března roku 1998 pořádala automobilka reklamy z cesty Moskva-Omsk-Novosibirsk-Moskva s automobily Svjatogor o délce 7500km. Jenže v roce 1999 začali AZLK nové finanční problémy. Francouzské pohonné jednotky byly dražší než domácí motory. Nové automobily se málo prodávali, automobilka prodělávala a nebyla schopna platit dohodnuté závazky. Z tohoto důsledku Francouzi zastavili veškeré dodávky svých pohonných jednotek do Moskvy. Automobilce AZLK tak nezbylo nic jiného, než od roku 1999 do roku 2001 osazovat vozy pouze svými domácími motory UZAM a VAZ. I přes velký počet úprav vozidel prodej neustále klesal. Automobilka se stále více zadlužovala. Výrobní linky se zastavili v prosinci 2001 a o rok později automobilka vyhlásila bankrot.

Technické informace:

 

Moskvič Svjatogor

Základní údaje:  
Typ karosérie

Hatchback

Počet dveří

5

Počet míst k sezení

5

Délka

4 350 mm

Šířka

1 690 mm

Výška

1 400 mm

Rozvor

2 580 mm

Rozchod kol vpředu

1 440 mm

Rozchod kol vzadu

1 420 mm

Motory:

Motor VAZ 2106 UZAM 3317 UZAM 3318 UZAM 3313 Renault F3R
Objem 1 568 cm3 1 699 cm3 1 800 cm3 1 800 cm3 1 998 cm3
Výkon 77 koní ( 5400 ) 85 koní ( 5300 ) 90 koní ( 5300 ) 85 koní ( 5300 ) 113 koní ( 5200 )
Točivý moment 121 Nm ( 3000 ) 130 Nm ( 3200 ) 145 Nm ( 3200 ) 135 Nm ( 3200 ) 171 Nm ( 3500 )
Pohotovostní hmotnost 1 055 kg 1 080 kg 1 080 kg 1 080 kg 1 090 kg
Celková hmotnost 1 455 kg 1 480 kg 1 480 kg 1 480 kg 1 490 kg
Maximální rychlost 158 km/h 160 km/h 155 km/h 160 km/h 175 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h 14,9 sekund 15,7 sekund 15,7 sekund 15 sekund 11,7 sekund
Spotřeba paliva 7,9 litrů 8,1 litrů 8,8 litrů 8,8 litrů 7,5 litrů

Fotogalerie vozu:

Moskvič Svjatogor  Moskvič Svjatogor  Moskvič Svjatogor  Moskvič Svjatogor  Moskvič Svjatogor  Moskvič Svjatogor


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz