Moskvič Ivan Kalita

( 1998 - 2001 )

Na bázi klasického Aleka, bylo v průběhu několika let vyvinuto mnoho dalších typů a variant, ať už se jednalo o pracovní vozy jako například dodávky, pick-upy nebo rodinné sedany, ale také hatchbacky. Nabídka sahala také do luxusní třídy a vrcholem nabídky byl zmíněný Moskvič Kalita, celým názvem označován také jako Moskvič Ivan Kalita 214442. Karosérie Kality má základy v sedanu 2142. Je ale notně přepracovaná, převážně prodloužená a rozšířená, a to kde to jen šlo. Je zde prodloužený rozvor na 2780 mm. Taktéž je delší přední a zejména zadní převis. Celková délka Kality je 4910 mm. Přední část vozu zdobí velká chromovaná maska chladiče s velkými vypouklými světlomety. Z bočního pohledu upoutá dlouhá kabina s dlouhým rozvorem. Prodloužení je v oblasti zadních dveří, jako například u vozu Jurij Dolgorukij a Kníže Vladimír z roku 1997. Záď vozu je ale zcela nová a s jinými typy Moskvičů naprosto nezaměnitelná. Dlouhá hranatá záď s opět vypouklými světlomety, jako vpředu už předem prozrazuje velice objemný zavazadlový prostor, který činí rovných 500 litrů.. Ten jde ještě zvětšit sklopením zadních sedadel. Přejdeme-li do prostoru pro posádku, přivítá nás luxusní interiér, u kterého bylo při výrobě použito ušlechtilé dřevo a pravá kůže. Při objednávce vozu jste si mohly zvolit na přání barevnou kombinaci interiérů v různých barevných odstínech - béžová, šedá, červená, bílá, modrá a mnoho dalších. V základní výbavě nechybělo centrální zamykání, hliníkové disky, tónovaná skla, el. stahování oken, klimatizace a mnoho dalších prvků, které nesmí chybět v luxusním moderním voze. Pro nadstandardní výbavu na přání zákazníka šli doobjednat také sklápěcí police v opěradlech předních sedadel, nezbytné třeba pro práci s přenosným PC a pro zpříjemnění dlouhých cest malou lednici uprostřed opěrky zadního sedadla. Interiér byl pětimístný. Díky prodlouženému rozvoru náprav, měli cestující na zadních sedadlech opravdu slušný prostor pro nohy. Podíváme-li se pod kapotu motorového prostoru nalezneme zde výběr ze dvou motorů značky Renault. Slabší motor s označením F3R měl objem 2,0 litru a s osmiventilovým rozvodem, který dával výkon 113 koní, kroutící moment 171 Nm a splňoval emisní normu Euro 2. Silnější  varianta s označením F7R měla taktéž objem 2,0 litru, ale tentokrát s šetnáctiventilovým rozvodem podával výkon 145 koní, kroutící moment 188 Nm a plnil emisní normu Euro 3, což v době svého vzniku bylo víc než dobré. Zpřevodování bylo přes pětistupňovou převodovku, která poháněla přední kola, u silnější motorizace byl pohon všech čtyř kol. Od roku 1997 se značka Renault podílela i na podvozkových skupinách těchto vozů. Vůz byl sestaven z dílů od různých značkových zahraničních dodavatelů. Jen ve zkratce- radiopřehrávače Philips, hnací hřídele GKN, světlomety Hella, posilovač řízení a posilovač brzd Lucas, spojka Sachs a mnoho dalších. Kalita byla prošpikovaná tou nejlepší technikou, doplněná o řádnou dávku luxusu. Tomu všemu odpovídala také cena kolem 20 000 USD. Ostatně, původně se Kalita začala vyrábět převážně na zakázku pro potřeby ruské vlády. Paradoxem je ale to, že právě ruská vláda na konci 70 let začala krátit finance automobilce AZLK na výrobu Moskvičů, a když se konečně o tuhle automobilku začala zajímat, tak bylo už příliš pozdě. Velkou mnohakusovou objednávkou Kality pro své potřeby se snažila zachránit vzniklou situaci. Bylo to spíš jakési gesto na rozloučenou. Na konci 90 let už jela automobilka Moskvič z posledního dechu a její konec se nezadržitelně blížil.

Technické informace:

  Moskvič Kalita   Moskvič Kalita Moskvič Kalita
Základní údaje:   Motor:    
Typ karosérie

Sedan

Typ

Renault F3R

Renault F7R

Počet dveří

4

Umístění

podélně

podélně

Počet míst k sezení

5

Počet válců / ventilů

R4 / 2

R4 / 4

Délka

4910 mm

Průměr válce

83

82,7

Šířka

1690 mm

Zdvih

93

93

Výška

1440 mm

Kompresní poměr

9,80

10

Rozvor

2780 mm

Objem

1998 ccm

1998 ccm

Celková hmotnost

1760 kg

Výkon

113 koní při 5250 ot./min

147 koní při 6100 ot./min

Objem palivové nádrže

55 litrů

Točivý moment

168 Nm při 3500 ot./min

175 Nm při 4500 ot./min

Velikost pneumatik

185/70 R14

Příprava směsi

vstřikování

vstřikování

Přední brzdy

Kotoučové

Max.rychlost

170 km/h

187 km/h

Zadní brzdy

Bubnové

Zrychlení

12,9 s

10,5 s

Foto vozu:

Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita  Moskvich kalita


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz