Moskvič 2144 Istra

( 1985 - 1991 - prototyp )

Moskvich istra

Práce na projektu započali již v roce 1985 ve speciálně vytvořeném designovém studiu plánování UKER AZLK Group a uváděli ho v rámci projektu - Auto roku 2000. Vůz získal jméno Istra a vzhledem k jeho zaměření na budoucnost, to bylo doslova nabitý bezprecedentní řešení pro domácí automobilový průmysl. Aerodynamická karosérie je vyrobená z hliníku a součinitel odporu vzduchu činil 0,149. Při bočním pohledu zaujme absence středového sloupku. Jediný boční dveře se otevírají pohybem směrem vzhůru a současně poskytují přístup k oběma řadám sedadel. Vůz byl vybaven řadou zařízení jak aktivní tak i pasivní bezpečnosti: airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači, brzdový systém abs, výhledové scanery, které promítají obrázky na středovou obrazovku a z té jsou potom promítány na holografický display na čelním skle - dnešní obdoba hand up display ( účel tohoto systému má varovat řidiče v podmínkách špatné viditelnosti na možné překážky na silnici ). Další zajímavostí je systém, který řeší problémy v palubním diagnostickém systému, na rozdíl od podobných systémů dnes. Při poruše diagnostický systém Istra zobrazí detailní informace o existující poruše a jejich řešení. Istra byla vybavena vzduchovým odpružením a světlá výška je elektronicky regulována v závislosti na rychlosti vozidla a typu povrchu vozovky.

Samostatnou kapitolu je motor. Pro instalaci do vozu byl nabídnut tříválcový turbodiesel ELKO 3.82.92T ( později byl nabídnut původní motor, který byl založený na technologii ELKO ) z německé společnosti Elsbett s kapacitou 82-95 koňmi a pracovnímu objemu 1,45 litrů, s proměnlivým časováním. O přenos síly se postaral automat s plynule měnitelným převodem ( CVT ), který poháněl přední kola. Síla motoru a nízká pohotovostní hmotnost pouhých 700 kg udává vozu maximální rychlost až 185 km/h. Spotřeba paliva na ujetých sto kilometrů činila 2,2 - 3,5 litrů v závislosti na režimu jízdy. Hlavním rysem tohoto motoru byla možnost použití více druhů paliv. Kromě běžné motorové nafty by mohli být použity petrolej, topný olej, benzínodieselové směsi, která se skládala z 20 procent z benzínu nebo nerafinovaného rostlinného oleje, např.řepkového.

Při zkoumání otázky masové výroby vypluly na povrch celé řady problémů spojené s potřebnými změnami designu karosérie až po motor ( navrhovaná verze motoru byla netechnologická pro hromadnou výrobu ). Hlavním problémem bylo ale financování projektu. 

Technické informace:

 

Moskvič 2144 Istra

Základní údaje:  
Typ karosérie

Sedan

Počet dveří

2

Počet míst k sezení

5

Délka

4400 mm

Šířka

1700 mm

Výška

1335 mm

Rozvor

2550 mm

Rozchod kol vpředu

1440 mm

Rozchod kol vzadu

1440 mm

Pohotovostní hmotnost

700 kg

Celková hmotnost

1100 kg

Světlá výška

180 mm

Maximální rychlost

185 km/h

Zrychlení z 0-100 km/h

12 s

Spotřeba paliva při 90 km/h

2,2 litrů

Spotřeba paliva při 120 km/h

3,2 litrů

Spotřeba ve městě

3,5 litrů

Foto vozu:

Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra  Moskvich istra


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz