Moskvič - G4

( 1962 - 1972 )

Na tomto voze se začalo pracovat již v roce 1962 a první vzorek byl dokončen v dubnu 1963. Za designem tohoto vozu stáli opět konstruktéři I.A.Gladilin a L.M.Shugurov. Nově vyvinutý závodní automobil dostal typové označení Moskvič G4, ale můžeme se setkat i s názvem Junior 2.

Moskvič G4

Na rozdíl od předchozího modelu G3 došlo ke změně uložení motoru. U vozu G4 se motor s převodovkou nachází v zadní části vozu. Šasi vozu je postaveno na prostorovém rámu z ocelových trubek o průměru 27 mm, který byl obložen hliníkovými panely karosérie. Dvě palivové nádrže o objemu 50 litrů byly umístěny po stranách vozu. Moskvič G4 se stal prvním vozem z rodiny MZMA s nezávislým zavěšením všech kol. Brzdový systém, převodovka, některé části předního odpružení byly shodné s modelem Moskvič 407. Zpočátku bylo vozidlo vybaveno stejným motorem jako Moskvič G3 z roku 1962, kterým byl motor Moskvič 407 o objemu 1358 cm3, s písty s vypouklým dnem, závodní vačkovou hřídelí, horizontálním rozdělovačem zapalování a sadou čtyř karburátorů Lenkarz K-99 o celkovém výkonu 76 koní. Ke konci roku 1963 byly postaveny další dvě kopie tohoto automobilu. V roce 1965 byly všechny tři vozy vybaveny novými motory s typovým označením Moskvič 408 s upravenou vačkovou hřídelí s pokročilým časováním ventilů a dvěma dvojitými karburátory Weber-40DCO a novou konstrukcí výfukového systému. Takto modernizovaný vůz získal výkon 81 koní a dostal označení Moskvič G4A. Na konci roku 1965 během závodění byl jeden vůz značně poškozen a v následujících sezonách již nebyl použit. V roce 1966 byl na jeden vzorek automobilu nainstalován prototyp motoru s označením Moskvič 412. Tento nový motor s rozvodem OHC o objemu 1478 cm3 dosahoval výkonu 92 koní. Tato modifikace se označovala jako Moskvič G4M. Následujícího roku byl motor Moskvič 412 instalován i do druhého vozu. Na konci roku 1968 posloužily oba vozy Moskvič G4M jako vzorky pro konstrukci nového modelu s označením Moskvič G5. Začátkem sezóny 1969 byly vozy ještě dovybaveny upravenými závodními motory Moskvič 412-2V s dvojicí vačkových hřídelí a novou pětistupňovou převodovkou.

Závodní vůz se měl podílet především v národním formulovém mistrovství. Moskvič G4M se zúčastňoval závodu až do roku 1972. Celkem v letech 1963-1972 v autech Moskvič G4 ve všech svých modifikacích vyhrál tři zlaté ( J. Chvirov 1963; V. Šavelev 1965; V. Bubnov 1966 ), tři stříbrné ( V. Rzhechitsky, 1964 a 1965; N. Kazakov 1972 ) a dvě bronzové medaile ( V. Bubnov 1965 a N. Ševčenko 1969 ).

Technické informace vozu Moskvič G4:

  1963 1965 1966 1969
Typ motoru Moskvič 407 Moskvič 408 Moskvič 412 Moskvič 412 2V
Počet válců

4

4 4 4
Mechanismus ventilů OHV OHV OHC DOHC
Pracovní objem ( cm3 ) 1 358 1 358 1 478 1 478
Průměr válce ( mm ) 76 76 82 82
Zdvih pístu ( mm ) 75 75 70 70
Stupeň komprese 9,5 9,5 9,2 9,4
Max.výkon v koních ( ot/min )

76 ( 5 500 )

81 ( 5 600 ) 92 ( 5 900 ) 100 ( 5 800 )
Počet karburátorů 4 2 2 2
Typ karburátorů

K-99M

Weber 40 DCO

Weber 40 DCO

Weber 40 DCO
Maximální rychlost ( km/h ) 180 180 190 190
Velikost předních pneumatik 5.60-15 5.50-13 5.50-13 5.50-13
Velikost zadních pneumatik 5.60-15 6.50-13 6.50-13 6.50-13

Foto vozu Moskvič G4:

Moskvič G4  Moskvič G4  Moskvič G4  Moskvič G4  Moskvič G4  Moskvič G4  Moskvič G4


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz