Moskvič 2139 Arbat

( 1988 - 1991 - prototyp )

Projekty velkoprostorových vozů nebyly pro automobilku vyrábějící Moskviče žádnou neznámou. Stačí si jen připomenout A9 (rok 1957), 2131 (rok 1986). 3733 (rok 1991) a další. V rozmezích let 1988 až 1991 vznikl moderní velkoprostorový Moskvič 2139 Arbat.

Moskvič Arbat

Ke konci 80. let se o Arbatu psalo, že má plnit funkci lidového vozu a měl by být tak lidový, že byl přirovnán k Fordu T ze 30. let. Velkoprostorová karosérie Arbatu byla čtyřdveřová a bohatě prosklená. Zadní boční okna byla pro větrání výklopná. Ušetřilo se i na váze, protože Arbat měl vnější panely karosérie z plastu. Vtipné bylo otevírání dveří, kdy se dveře otevíraly shora za výklopnou kliku, která byla umístěna svisle. Tankování benzínu bylo hned vedle dveří řidiče. Zajímavé bylo i zatmavění přední i zadní partie pro světlomety. Po otevření dveří vás čeká nástup do budoucnosti. Interiér byl sedmimístný a byl velmi prostorný. Uspořádání sedadel bylo v poměru dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. Sedadla uprostřed byla navíc dělená. Přední sedadla byla otočná o 90 stupňů na kterých šla upravovat délka sedáku ( při delších cestách tak můžete využít natáhnutí sedáku blíž ke kolenům pro větší pohodlí ). Topení a větrání bylo velmi účinné. Byl tu i multifunkční volant a elektronický sdružený přístroje.

Arbat měl motor s označením AZLK (Uzam) 21414. Jednalo se o úplně novou pohonnou jednotku, která byla dílem konstruktérů z AZLK. Nový benzínový motor o objemu 1,8 litrů měl výkon 95 koní a kroutící moment 147 Nm při 2500 až 3100 otáčkách. Kompresní poměr byl 10:1 a váha motoru činila 104 kg. Tento motor se měl taktéž montovat do Aleka a s jeho montáží se počítalo i pro velký Moskvič 3733. Vše co bylo v plánu nakonec zkrachovalo. Nový motor 21414 se v této podobě nepodařilo dostat do výroby. Další technika v Arbatu pak byla odvozena z Aleka. Převodovka byla pětistupňová manuální a poháněla přední kola. Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu pak tuhá náprava na vinutých pružinách. Prototyp Moskviče Arbat 2139 byl vyroben pouze v jednom kusu a jak už bylo smůlou pro AZLK, i tento sen o lidovém voze se rozplynul zřejmě pro nedostatek financí.

Technické informace:

Základní údaje:   Motor:  
Typ karosérie

minivan

Typ

AZLK - UZAM 21414

Počet dveří

4

Objem

1 759 cm3

Počet míst k sezení

7

Druh rozvodu

OHC

Délka

4 600 mm

Výkon

95 koní

Šířka

1 800 mm

Točivý moment

147 Nm

Výška

1 640 mm

Kompresní poměr

10

Rozvor

2 730 mm

Váha motoru

104 kg

Rozchod kol vpředu / vzadu

1 510 / 1 510 mm

Počet rychlost.stupňů

5

Pohotovostní hmotnost

1 300 kg

Pohon kol

přední

Celková hmotnost

1 800 kg

Max. rychlost

175 km/h

Fotogalerie vozu:

Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat  Moskvič Arbat


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz