Moskvič 2139 Arbat

( 1988 - 1991 - prototyp )

Projekty velkoprostorových vozů nebyly pro automobilku vyrábějící Moskviče žádnou neznámou. Stačí si jen připomenout A9 (rok 1957), 2131 (rok 1986). 3733 (rok 1991) a další. V rozmezích let 1988 až 1991 vznikl moderní velkoprostorový Moskvič 2139 Arbat.

Moskvich arbat

Ke konci 80. let se o Arbatu psalo, že má plnit funkci lidového vozu a měl by být tak lidový, že byl přirovnán k Fordu T ze 30. let. Velkoprostorová karosérie Arbatu byla čtyřdveřová a bohatě prosklená. Zadní boční okna byla pro větrání výklopná. Ušetřilo se i na váze, protože Arbat měl vnější panely karosérie z plastu. Vtipné bylo otevírání dveří, kdy se dveře otevíraly shora za výklopnou kliku, která byla umístěna svisle. Tankování benzínu bylo hned vedle dveří řidiče. Zajímavé bylo i zatmavění přední i zadní partie pro světlomety. Po otevření dveří vás čeká nástup do budoucnosti. Interiér byl sedmimístný a byl velmi prostorný. Uspořádání sedadel bylo v poměru dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. Sedadla uprostřed byla navíc dělená. Přední sedadla byla otočná o 90 stupňů na kterých šla upravovat délka sedáku ( při delších cestách tak můžete využít natáhnutí sedáku blíž ke kolenům pro větší pohodlí ). Topení a větrání bylo velmi účinné. Byl tu i multifunkční volant a elektronický sdružený přístroje.

Arbat měl motor s označením AZLK (Uzam) 21414. Jednalo se o úplně novou pohonnou jednotku, která byla dílem konstruktérů z AZLK. Nový benzínový motor o objemu 1,8 litrů měl výkon 95 koní a kroutící moment 147 Nm při 2500 až 3100 otáčkách. Kompresní poměr byl 10:1 a váha motoru činila 104 kg. Tento motor se měl taktéž montovat do Aleka a s jeho montáží se počítalo i pro velký Moskvič 3733. Vše co bylo v plánu nakonec zkrachovalo. Nový motor 21414 se v této podobě nepodařilo dostat do výroby. Další technika v Arbatu pak byla odvozena z Aleka. Převodovka byla pětistupňová manuální a poháněla přední kola. Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu pak tuhá náprava na vinutých pružinách. Prototyp Moskviče Arbat 2139 byl vyroben pouze v jednom kusu a jak už bylo smůlou pro AZLK, i tento sen o lidovém voze se rozplynul zřejmě pro nedostatek financí.

Technické informace:

 

Moskvič 2139 Arbat

Základní údaje:  
Typ karosérie

Minivan

Počet dveří

4

Počet míst k sezení

7

Délka

4600 mm

Šířka

1800 mm

Výška

1640 mm

Rozvor

2730 mm

Rozchod kol vpředu

1510 mm

Rozchod kol vzadu

1510 mm

Pohotovostní hmotnost

1300 kg

Celková hmotnost

1800 kg

Motor

AZLK 21414

Objem

1795 cm3

Výkon

95 k

Kroutící moment

147 Nm

Náhon

přední

Maximální rychlost

175 km/h

Foto vozu:

Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat  Moskvich arbat


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz