Moskvič A9

( 1957 - prototyp )

V 50 letech se automobilka MZMA zabývala projekty různého zaměření od terénních vozů přes sportovní nebo rodinné sedany až po velkoprostorové vozy. Jeden z prvních velkoprostorových vozů pocházel z roku 1957 a měl název Moskvič A9. Na jeho vývoji se podíleli konstruktéři I.A.Gladilin a V.I.Evlanov. Minibus Moskvič A9 vzniknul ve dvou verzích. První byla ještě s pohonnou jednotkou z Moskviče 402, takže motor měl výkon 35 koní a objem1220ccm. Druhá verze měla už motor z Moskviče 407, objem 1358ccm, výkon 45 koní a čtyřstupňovou převodovku převzatou ze závodního speciálu Moskvič G1-405. Jak už nám napovídá sám název, tak A9 byla devítimístná a měla tři řady sedadel. Z ohledu na šířku vozu dva metry zde bylo použito zadní nápravy a celého předního zavěšení z vozu Volha Gaz 21 včetně pneumatik rozměru 6,70x15. Až na tyto podvozkové části vše pocházelo z dílen MZMA. Díky tomu bylo užitečné zatížení vozu přes 500kg. Neměly bychom ale ještě zapomenout na jeden projekt, a to FVT. Model FVT byl nákladní dodávkou odvozenou z modelu A9, který se lišil dvojitými dveřmi v zadní části automobilu. Některé údaje totiž píšou, že A9 byla vyrobena ve třech kusech, ale málokdo ví, že právě dodávka FVT je právě ten třetí kus. Model FVT bohužel nebyl nikdy dodělán do konce a od projektu se upustilo. Takže nejznámější verzí je A9 s motorem 407 a jako jediný nám může poskytnout technické údaje. Nakonec zůstalo jen u tohoto prototypu a k sériové výrobě nedošlo. Na závěr můžeme říci, že projekt A9 nebyl úplně zapomenut a zkušenosti s ním se využily při vývoji automobilu RAF 977 a 978 v automobilce v Rize.

Technické informace zde

Moskvich A9  Moskvich A9


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz