Iž Start 19 combi

( 1975 - prototyp )

V roco 1975 byl v Iževské automobilce postaven prototyp vozu s karosérií hatchback pod názvem Iž Start 19.

Oproti sériovému hatchbacku Iž 2125 z roku 1972 má Iž Start 19 úplně jinou aerodynamickou karosérii moderních tvarů. Když už jsme u té karosérie, tak zejména design přední části je docela ojedinělý a rozhodně nezaměnitelný s jinými značkami. Může vyvolat i rozpaky pro zvláštní, poněkud archaický vzhled. To samé platí také o přístrojové desce v novém pětimístném interiéru. V přední části vozu zaujmou převážně velké kulaté světlomety, vyboulená přední kapota a nelze si taktéž nevšimnout větračky karosérie, pro přísun čerstvého vzduchu pro posádku automobilu, umístěnou netradičně na střeše automobilu. V zadní části zaujmou svislé zadní lampy a velké dveře zavazadlového prostoru, opatřená navíc třetím stíračem. Rezervní kolo automobilu nalezneme pod zadní části vozu. Přesuneme li se pod přední kapotu, nalezneme zde známou, osvědčenou patnáctistovku UZAM 412 s výkonem mírně sníženým na 73,5 koně, které se přenáší přes čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní tuhou nápravu odpruženou listovými péry. Přední zavěšení vozu je nezávislé. Přes pohotovostní hmotnost 1040 kg zrychloval vůz na stokilometrovou rychlost za rovných 16 sekund. Maximální rychlost činila150 km/h s průměrnou spotřebou 9,6 litrů na sto kilometrů.

I přes moderní design karosérie a většinu shodných dílů s již vyráběnými vozy, se dle vyjádření ministerstva automobilového průmyslu, návrh na zavedení automobilu Iž Start19 do sériové výroby zamítá. Vývoj tohoto projektu byl zastaven a automobil skončil v museu mezi ostatními podobnými projekty.

Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19  Izh 19


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz