Vážené kamarádky a kamarádi moskvičáři. Jmenuji se Ivelin Ivanov, pro mé blízké a kamarády Ivo / Ivoš. Pocházím z Bulharska, z podhůří Staré planiny, z města Gabrovo. Do ČR jsem přijel v roce 1986 za účelem studia na VŠB v Ostravě, obor FMMI. Po ukončení vysoké školy jsem zůstal v Ostravě prvně z důvodu zaměstnání, rovněž jsem zde našel rodinu. Od roku 1994 pracuji jako OSVČ v oboru klasická oční, pozorovací, dalekohledová optika.
U nás v Bulharsku měla značka Moskvič velmi dobrou reputaci, navíc se auta montovala v továrně BALKAN ve městě Loveč. Je docela složité specifikovat proč měly tyto automobily takovou popularitu. Zřejmě kvůli robustnosti, provozní spolehlivosti a nenáročné údržbě. Navíc byla pohodlná a vydržela všechno. U nás v rodině ho měl brácha a to model 408. Sám jsem si dělal řidičák na 2140.
Rád bych Vám představil mého "plechového miláčka". Je to Moskvič 21412, rok uvedení do provozu 1990, po velmi pečlivém a jediném majiteli. Na můj inzerát odpověděl jeho synovec. Po prohlídce a vyzkoušení jsme se dohodli na ceně a už Alečko putovalo na severní Moravu. To, že je stále na slovenských SPZ bylo přání majitele, chtěl aby jeho autíčko zůstalo na Slovensku aspoň "papírově". Na autě kromě výměny olejů v motoru a převodovce nebylo třeba nic dělat.
Nebyl v kondici karburátor, tak jsem si ze dvou dalších jeden zrepasoval. Dále pak vyměnil VN kabely, svíčky, palec, kladívko + víčko rozdělovače a to je vše. Rád bych poděkoval mistrovi přes Moskviče panu Švaňkovi za velmi cenné rady, kromě toho mi pomohl "na dálku" můj brácha-automechanik z Bulharska. Provozní zkušeností - je to nezmar, výborně drží "stopu", topí jako v sauně, je velký, pohodlný, nerovností na vozovce si vůbec nevšímá.
Jezdím po srazech a to s navigátorem v podobě plýšáka medvídka Alexe / Aljošky. Baví nás to....