Moskvič 2141 - Byl vyroben v roce 1989. Úspěšně prodán byl, jak se tehdy často stávalo, až napodruhé roku 1990 v Praze, kde byl hlášen od 15.7.1990 až do 1.9.2005. Tento Moskvič je 214120, tedy s motorem 331.10 o obsahu 1478 cm a oficiálním výkonu 53,6 kW3 při 5500 otáčkách za minutu. První majitel se celému vozu poctivě věnoval, takže svých 122 500 kilometrů přežil v dobré formě. Nakonec byl moc rád, že na jeho rodinu už nezbyla Škoda Favorit, ale musel "vzít zavděk" tímto větším a výkonnějším sovětským vozem. Takže v srpnu roku 2005 jsem si ho našel v inzerátech a 1.září jsme ho měli doma. To měl ještě tmavě zelený lak z výroby. Po roce a půl užívání pak Alík putoval k pánům Švaňkovi a Fridrychovi do Brandýsa nad Labem a nestačil se divit. Po důkladné opravě karosérie dostal nový metalický zelený lak a pár kosmetických doplňků. A už frčel na první moskvičářský sraz do Kopřivnice. Na další sraz ve Štramberku jsem mu nadělil nová litá kola Key Made in Russia s pneumatikami Pirelli P3000 o rozměru 185/70 R14. Zatím se můžu s Alekem pyšnit s účastí na všech srazech Moskvičů na Moravě i v Čechách. Alík je ale i pracant, neodmítne jet v žádnou roční dobu, ani za různých okolností. Projeli jsme spolu většinu republiky. Nejdále jsme spolu byli zatím na Slovensku v Trenčíně, ale mým snem je cesta Moskvičem kolem evropského kontinentu. Uvidíme, jestli k zatím 170 000 km přibude časem nějaký takový příděl. Hlavně mě baví, jak někdy kolemjdoucí nechápavě zírají na ten můj vymírající druh auta a na to, v jaké je kondici.
Jindřich z Plzně vlastní nejen krásné Aleko, ale i Moskviče 412 a 2140.