Michalova garáž

Moskvič 408 ( 4oko ) s největší pravděpodobností rok výroby 1968, kterého jsem skoro doslova vzal hrobníkovi z lopaty. Jeho majitelé již měli domluveného místního občana, který jej hodlal zavést do šrotu. Naštěstí jsem se o tom úplnou náhodou dozvěděl a v předvečer akce jsem jmenovaného občana přeplatil a vůz odvezl domů. Nebyl ve zcela původním stavu, například chyběly originální světlomety (nelekněte se té první fotky, vypadá to fakt hrozně). Od doby koupi (rok 2008) jej postupně opravuji, např. jsem demontoval interiér a podlahu, která se zdála být špatná, jsem pomocí drátěných kartáčů a odrezovače postupně očistil na holý kov a znovu ji lakuji (vyvařovat zatím nebylo třeba, je tam jen pár ztenčených míst). Motor jsem se zatím nepokoušel nahodit, jen vím že s ním lze otočit. Zřejmě tam bude závada na spojce a bude třeba zcela zrekonstruovat brzdový systém. Vůz zatím nemá doklady, po dokončení oprav budu usilovat o veteránské papíry. Jo, a přední světlomety se mě po skoro třech letech shánění po různých burzách podařilo nakonec sehnat od kolegy Kláska, takže na jaře již budu moct dodat foto nové tváře :-) První foto (včetně světel z Oktávie) je nálezový stav (4/2006), další 2 foto (bez světel a zboku) je současný stav (12/2008) Ještě k historii vozu: Vlastnil jej pán z okresu Brno-venkov, ten však přibližně kolem roku 1986 zemřel. Vůz měl v té době najeto kolem 40000km. Od té doby auto stálo celou dobu v garáži, jeho majitelé prý asi ještě 10 let platili povinné ručení s tím, že až bude vnukovi 18 let, bude s ním jezdit. Ten však, až se tak stalo, o vůz NAŠTĚSTÍ nejevil zájem (zřejmě kvůli rodinné situaci) a koupil si vlastní vůz (Trabant). Majitelé pak Moskviče odhlásili a onoho jara potřebovali již garáž kompletně vyklidit, takže se auta potřebovali zbavit.

Moskvich 408foto Moskvich 408foto Moskvich 408

Moskvič 408 ( 2oko ), rok 1968. Jeho původní majitelka byla ročník 1922 a až do své smrti v roce 2000 o vůz velmi pečovala, za což jsem jí nesmírně vděčný. Poté vůz změnil několikrát majitele, vesměs vždy v rámci Veterán klubu Karlovy Vary. Nyní jej vlastním já, je uskladněn v nejlepších podmínkách, kterými disponuji a dolaďuji drobnosti (momentálně mám demontovánu masku včetně světlometů a jejich konzol a konzervuji prostory, které jsou nejvíce kritická pro počátek koroze. Slabými místy jsou dále podlaha (povrchová rez, její restaurace bude ihned následovat), místa okolo těsnění dveří (opět povrchová koroze) a na 3 místech promáčklé prahy (někdo neuměl používat zvedák). Motor jede velmi dobře, ačkoliv prodělal výměnu hlavy z důvodu zamrzlé vody (ještě u původní majitelky). Tachometr je zaseklý na 22000km, skutečný stav je dle údajů předchozího majitele prý asi 26000. Vůz má platné doklady a testaci historického vozidla.

Moskvich 408foto Moskvich 408foto Moskvich 408

Moskvič 408/1 byl vyroben v roce 1974, kdy v září se jej koupil tento pán z Ostravy (první majitel). Jak už se to stává, v květnu následujícího roku měl nehodu, když měl vůz najeto sotva pár tisíc. Oprava však naštěstí proběhla formou výměny karoserie, a proto se na voze vyskytuje několik zde exotických prvků: na kufru nápis Moskvič 408 v azbuce a nárazníky zdobené svislicemi ("kapkami"). Rovněž výrobní číslo je poněkud jiné než u zde prodávaných vozů. Agregáty a nápravy byly zřejmě použity z původního havarovaného vozu. Toto je jediný vůz, který má zcela zdravou podlahu, zato však bude nejspíš nutné vyměnit oba přední blatníky (jeden z nich je navíc mírně nabouraný), ty už však naštěstí mám sehnány nové. Karoserie má najeto něco přes 50000km, motor asi 60000.

Moskvich 408/1foto Moskvich 408/1foto Moskvich 408/1foto Moskvich 408/1

Moskvič 408/1 po první majiteli, kterému je nyní 71 let a řídit už nemůže, jelikož hůř vidí. Moskviče se zbavovat nechtěl, ale jeho rodina ho k tomu přesvědčila, zřejmě i pod nátlakem zákonů platných od ledna 2009. Uvedený kus má najeto něco málo přes 40000 (tachometr opět zaseklý na 41000, to měl prý před 3 lety a od té doby najel sotva pár desítek km). Ke slabým stránkám patří záď, která byla zlehka nabouraná (důsledek horšího zraku majitele) - naštěstí mám od Jirky u Kláska nový zadní kufr, který tam letos po profesionálním nalakování přijde, a řidičovy dveře, které byly rovněž opravovány (a také by snesly nový lak). Motor jede velmi pěkně. Ještě dodám, je to rok výroby 1972 a zřejmě má nějaký exportní "šmrnc", protože vzduchový filtr používá přesně ten, co má ve své 412 i Pepa Hořák.

Moskvich 412foto Moskvich 412foto Moskvich 412foto Moskvich 412

 


© 2009 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz