Z tisku

 


Moskvič a jeho předchůdci

Automobily značky Moskvič patří mezi nejrozšířenější vozidla na našich silnicích - už více než dvě desítky let. Ale o historii továrny, v níž se tyto automobily vyrábějí, toho příliš nevíme, a proto se podíváme o celých pětačtyřicet let nazpět, abychom viděli začátky závodu, který dnes nese jméno AZLK.

více se dočtete zde


30 let Moskviče

V průběhu posledních 30 let mnoho evropských značek zazářilo na nebi automobilových výrobců a mnoho jich pohaslo. Moskvič patří k těm, které si pomalu a plánovitě razí svou cestu a stále výrazněji dává vědět o své existenci. Vždyť vozy vyrobené v AZLK v Moskvě se dnes exportují do 75 zemí světa.

více se dočtete zde


Nový osobní automobil Moskvič 402

Moskevská továrna maloobsahových automobilů přistupuje k výrobě nového osobního automobilu Moskvič - 402. V konstrukci nového modelu jsou zahrnuty požadavky spotřebitelů, založené na zkušenostech s používáním automobilu Moskvič, a také nejnovější poznatky konstrukce automobilů.

více se dočtete zde


Moskvič 423 s karosérií universal

V souvislosti s přechodem na výrobu nových automobilů Moskvič 402 byly dřívější typy, včetně typu se skříňovou karosérií ( furgon ), staženy z výroby. Byla vytvořená nová obměna již na základě nového modelu. Koncem první poloviny minulého roku závod začal vyrábět automobily Moskvič-423 Station s kovovou karosérií typu Universal.

více se dočtete zde


Typový list automobilu Moskvič 407

Moskevská automobilka malolitrážních vozů je výrobcem osvědčeného středního vozu Moskvič 407 a 407/1. Moskvič se vyrábí ve třech verzích: typ 407 je normální cestovní limuzína. Od ní je odvozen typ 423 kombi a také terénní verze, s pohonem na všechna čtyři kola. Dříve vyráběný třírychlostní typ 407 byl nahrazen čtyřrychlostním 407/1 s podstatně lepšími dynamickými vlastnostmi a zároveň s menší spotřebou paliva.

více se dočtete zde


Moskvič 407

Je již třetím sovětským automobilem, který zanedlouho oživí dopravní ruch i na našich silnicích. Moderně řešený vůz středního obsahu, je vybaven stejně komfortně jako jeho předchůdci a skýtá dostatek pohodlí také náročnějším cestujícím.

více se dočtete zde


Silniční zkoušky vozu Moskvič 407

Sovětský automobilový průmysl se na světové výstavě v Bruselu představil s několika novými modely automobilů. Jedním z vystavovaných exponátů byl automobil Moskvič 407. Jelikož se k nám bude v druhé polovině příštího roku dovážet, přinášíme jeho podrobnější popis spolu s výsledky silničních zkoušek, které se konaly u nás.

více se dočtete zde


Nové motory OHV - Moskvič 407

Při navrhování konstrukce a zřizování výroby nových osobních automobilů typu Moskvič a Volga měli sovětští konstruktéři určité potíže s motory OHV. V Sovětském svazu, jak je známo, se do té doby takové motory nevyráběli, takže zkušenosti s nimi, i s konstrukcí a výrobou, byly velmi malé.

více se dočtete zde


Moskvič 403

Nejrozšířenější zahraniční vůz na našem trhu, Moskvič 407, bude letos nahrazen modelem 403. Nový model má v porovnání s dosavadním některá zlepšení, i když v zásadě jde pouze o menší změny.

více se dočtete zde


Typový list - Moskvič 408

Osobní automobily Moskvič mají v Československu dobré jméno. Zasloužila se o to především jejich spolehlivost. Je potěšitelné, že nový Moskvič 408 se představil v moderní karosérii, elegantního tvaru.

více se dočtete zde


Nový osobní automobil Moskvič 408

Moskvič 408, ve standardním provedení, se představuje jako čtyřdveřový, čtyřsedadlový automobil se zjemněnou linií karosérie, která v přední části, počínaje nárazníkem, přes masku, motorovou kapotu a čelní sklo, má stylisticky čisté linie moderních světových typů, od nichž se neliší ani systémem otevíráním kapoty motoru dopředu.

více se dočtete zde


Test automobilu Moskvič 408

Můžeme-li zveřejněním testu osobního automobilu Moskvič 408 splnit jeden z dluhů našim čtenářům, patří za to dík jednomu z nich, panu J. Kohoutovi z Bukovan u Sokolova, který nám laskavě půjčil svůj vůz ke krátkodobé zkoušce. Je to již druhý případ, kdy jsme byli odkázáni na nečekané pochopení soukromého majitele, když výrobní a prodejní organizace neprojevily dostatek zájmu o zapůjčení vozidla pro tento účel.

více se dočtete zde


1000km s Moskvičem 408

V letošním roce má být dodáno na náš trh na 4,5 tisíce sovětských automobilů Moskvič 408. Věříme, že zájemce o ně i jejich příští majitele budou zajímat zkušenosti získané při krátkodobém testování tohoto vozu. Uveřejňujeme je s vědomím, že mohli být ovlivněny zkouškami jediného vozu, a to na poměrně krátkou dobu.

více se dočtete zde


Ďábelská zkouška Moskviče

Spolupracovníci švédského časopisu Svět techniky podrobili na trase dlouhé 1240 kilometrů, těžkým zkouškám sovětský automobil Moskvič 408. Jak to vlastně bylo? Michal Hemberg z časopisu Svět techniky dostal konečně vytoužený úkol zjistit, kolik vydrží ruský automobil.

více se dočtete zde


Jaký bude Moskvič 412 ?

O dalším vývoji sovětského automobilu Moskvič, o jeho nejnovějším modelu Moskvič 412 jsme přinesli zprávu již v čísle 23 loňského Světa motorů. Nyní víme o něm opět něco více. Hlavní a skutečnou zásadní novinkou je jeho nový motor, který dosahuje jak v konstrukci, tak ve výkonu světové technické úrovně.

více se dočtete zde


Moskvič 412

O málo který z nových typů automobilů projevují naší čtenáři tak živý zájem jako o Moskvič 412. Není konečně divu. Vždyť jde o automobil, který - jak píše jeden z našich čtenářů, Václav Chlumský z Plzně - bude možno koupit na našem trhu.

více se dočtete zde


Typový list - Moskvič 412

Když se v roce 1970 v Československu objevily vozy Moskvič 408 s modernizovanou karosérií, bylo zřejmé, že očekávané nové typy s rekonstruovaným motorem na sebe nedají dlouho čekat.

více se dočtete zde


Moskvič 412 - Test ze SM

Sovětské osobní automobily Moskvič z moskevského automobilového závodu leninského komsomolu jistě není třeba naší veřejnosti představovat. Již řadu let jsou samozřejmostí na našich silnicích a zejména svou trvanlivostí si získali oblibu desetitisíců československých motoristů.

více se dočtete zde


Moskvič 412 - Test

Sovětské osobní automobily si získaly již od počátku dovozu do ČSSR pověst solidních, robustních vozidel. Jako hlavní přednost je vždy uváděna jejich spolehlivost a životnost i v náročných provozních podmínkách.

více se dočtete zde


Moskvič 412 pro sport

Moskevská automobilka AZLK se již dvacet let zúčastňuje svými výrobky nejrůznějších sportovních podniků, silničními závody počínaje, soutěžemi a autokrosy konče. V posledních letech dosáhly automobily Moskvič úspěchu i na mezinárodním kolbišti ( vzpomeňme např. rallye Londýn-Mexiko ).

více se dočtete zde


Rok s Moskvičem 412

Od testu vozu Moskvič 412, který jsme ve SM uskutečnili, uplynuly již 4 roky. Tehdy jsme s vozem ujeli 1200 km a to je na důkladné seznámení málo. PZO Motokov nabídl naší redakci na jaře letošního roku poslední model vozu Moskvič 412 k dlouhodobému testu.

více se dočtete zde


Typový list - Moskvič 1360 a 1500

Vývojová řada automobilů Moskvič, jejíž vozy již od roku 1959 doplňují sortiment osobních vozů v Československu, vychází ze zásady postupných modernizačních úprav a změn. Výhody tohoto způsobu inovace výrobků přinášejí moskevské automobilce AZLK nejen technologické, ale i obchodní výhody a úspěchy. Nejnovějším důkazem toho jsou nové modernizované typy této vývojové řady, které nesou typové označení Moskvič 1360 a 1500.

více se dočtete zde


Moskvič 2140 v Československu

Designéři automobilky AZLK dostali spolu s technology a konstruktéry těžký úkol: s maximálním využitím existujícího výrobního zařízení, především montážní a svařovací linky karosérií, postavit nový typ, který by nepředstavoval pouze modernizaci stávajících.

více se dočtete zde


Moskvič 2140

Obliba sovětských automobilů Moskvič u našich motoristů ( o čemž svědčí přes sto tisíc - 107 227- automobilů dovezených za 17 let ) je založena na jejich robustnosti, provozní spolehlivosti a u typu 412 i dobrých dynamických vlastností. Konstruktérům, technologům a dělníkům automobilky AZLK se podařilo koncem loňského roku úspěšně uvést do výroby nový typ Moskviče s označením 2140, resp.2138.

více se dočtete zde


Moskvič 2137

Moskvič 2137 je karosářskou variantou základního typu 2140. Zatímco však při modernizaci čtyřistadvanáctky byla změnám podrobena celá karosérie, zejména příď a záď, nové kombi vzniklo spojením již nové přední části typu 2140 a zádi předchozího typu 426. Jde pravděpodobně o přechodné řešení z ekonomických i časových důvodů a jistě se brzy představí i Moskvič 2137 s líbivější zádí.

více se dočtete zde


Moskvič 2140 D

Neuplynuly ještě ani čtyři měsíce od uveřejnění našeho testu Moskviče 2140, když byly dodány do Československa k přezkoušení vzorky automobilu s motorem upraveným pro palivo o nižším oktanovém čísle.

více se dočtete zde


Moskvič 2140, 2138, 2137, 2136

Automobily Moskvič již po 17 let obohacují náš trh motorových vozidel. Za tuto dobu jsme dovezli ze Sovětského svazu 15 094 Moskvičů 407 původního typu sedan s motorem o objemu 1360cm3 a 5 720 automobilů modelu 403, který se vyráběl od r.1963. Další velká modernizace....

více se dočtete zde


Moskvič 21406 - Moskvič do terénu

Automobily do terénu se staly nejen módou, Ale v mnohých zemích jsou dnes nepostradatelnými pomocníky obyvatel v zemědělských a horských oblastech. Automobily obohatily v posledních letech park osobních automobilů i v Sovětském svazu.

více se dočtete zde


Moskvič 2140 SL

Součástí výrobního programu známé sovětské automobilky AZLK se stal od letošního roku nový model označený Moskvič 2140 SL. Letos v Moskvě vyrobí 40 tisíc těchto automobilů, což je jistě dobrým vykročením do prvního roku XI. pětiletky. Laskavostí časopisu Za ruljom můžeme naše čtenáře informovat o této zajímavé novince sovětského automobilového průmyslu.

více se dočtete zde


Typový list - Moskvič 2141 - Aleko

Přijatelná cena, velké pohodlí, poměrně ekonomický provoz a nedotažené dílenské zpracování, to je stručná charakteristika automobilu Moskvič 2141 - Aleko. Moskvič 2141 je pětimístný automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol, s vysokou užitnou hodnotou a dobrými jízdními vlastnostmi.

více se dočtete zde


Prvorozenec nové generace z AZLK - Moskvič 2141

Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let vypracovalo ministerstvo automobilového průmyslu SSSR ve spolupráci s vědeckovýzkumným ústavem NAMI dlouhodobý program vývoje a výroby
osobních automobilů nové generace. Součástí plánovaného sortimentu jsou i vozy střední třídy, jimž patří ve srovnání s dosud vyráběnými typy místo mezi Moskvičem 2140 a Volhou.

více se dočtete zde


Novinka z AZLK - Moskvič 2141

Automobily z moskevského závodu AZLK jsou oblíbené zejména pro svoji solidní konstrukci. Získaly si mnoho příznivců i mezi motoristy v Československu, počínaje typem 407 a konče vozidlem Moskvič 2140. Od roku 1985 se objevují kusé zprávy o výrobě moskviče zcela netradiční koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol. Nový automobil, označený Moskvič 2141, přináší nejen převratnou koncepční změnu, ale i podstatné zásahy do samotné technologie výroby v AZLK.

více se dočtete zde


Aleko sjíždí z linky

Moskvič patří k jedné z nejvíce rozšířených zahraničních značek osobních automobilů na našem trhu. Historie moskevského závodu ovšem začala mnohem dříve než montáž oblíbených vozidel Moskvič 402, 407, 403 a 408, později vystřídaný typy 412, 2140 a jejich modifikacemi. Sáhneme-li do archivních sbírek, či ještě lépe, navštívíme-li architektonicky zajímavě řešené muzeum závodu - moderní talířovou stavbu vedle hlavní administrativní budovy AZLK v Moskvě, můžeme vidět . . .

více se dočtete zde


Aleko nahradí Moskviče

V propagačních materiálech se zdůrazňují úspěchy vozidel Moskvič s klasickým uspořádáním ( motor vpředu, pohon zadních kol ), zejména na poli sportovním. Začátkem 70. let moskviče vynikaly například v náročných jezdeckých maratonech ( Rallye Londýn - Mexiko 1970, Tour d´Europe 1971 či Safari 1973 ). Ve všech soutěžích prokázala vozidla z AZLK velmi dobrou přizpůsobivost terénu a spolehlivost . . .

více se dočtete zde


Za volantem vozu Moskvič 21412

Ve druhé polovině osmdesátých let se začali představovat výsledky rozsáhlého inovačního programu sovětských automobilek charakterizovaného pohonem kol přední nápravy. Tuto koncepci uplatňuje malý vůz Tavrija ze Záporoží, nová řada Lada ( Samara ) z Togliatti a také Moskvič 21412 z AZLK Moskva.

více se dočtete zde


Moskvič 2141 s motorem Lada 1600

Podíl automobilů Moskvič na rozvoji motorizace Československa až do počátku osmdesátých let není jistě malý. Jejich dovoz, ať již vyplynul z převládající zahraniční orientace naší ekonomiky nebo jiných hospodářsko-politických souvislostí, byl svým způsobem obohacením našeho trhu motorových vozidel, který se vyznačoval velmi skromnou nabídkou značek a typů a v posledních letech také množství osobních automobilů.

více se dočtete zde


Aleko Diesel

Novinkou nabídky ruských automobilů na západoevropských trzích je Aleko Diesel, první osobní automobil se vznětovým motorem z produkce bývalého Sovětského svazu. Pod kapotou Moskviče 2141 se objevil nejmodernější malý vznětový motor od Forda, který podepsal už vloni dodávku na dvacet tisíc motorů do Moskvy.

více se dočtete zde


Aleko se vznětovým motorem

Rodina automobilů se vznětovým motorem v Německu dostala nového člena - pětidveřovou limuzínu Aleko ( nový Moskvič ). Automobil má víc než přiměřené sériové vybavení. Výkon 44kW se přenáší přes pětistupňovou převodovku na přední nápravu.

více se dočtete zde


S Kremlem ve znaku

Osobní automobily z padesátých let se dnes řadí mezi historická vozidla. Velké množství u nás bylo vozů Moskvič z produkce sovětské automobilky MZMA.

více se dočtete zde


Zánovní stařešina

Nebudete tomu věřit, ale tento růžovobílý Moskvič 407 měl na tachometru v kolonce ujetých kilometrů číslici nedosahující ani dva tisíce. Přitom tomuto reprezentantovi Ruska je již více jak čtyřicet let.

více se dočtete zde


Automobily Moskvič ( 1 ) - Zrození Moskviče

Chudou nabídku tuzemského trhu obohacovaly v 50. až 80. letech minulého století produkty moskevského závodu MZMA, u nás známé jako Moskvič.

více se dočtete zde


Automobily Moskvič ( 2 ) - Nová generace

V roce 1964 začala výroba nové generace robustních Moskvičů. Na konci padesátých let začali v moskevské automobilce vývojové práce na vozech nové generace.

více se dočtete zde


Automobily Moskvič ( 3 ) - Inovace osvědčeného

Moskviče patřily k robustním zastáncům klasické koncepce s pohonem kol zadní tuhé nápravy. V průběhu let továrna představila více či méně zásadní inovace.

více se dočtete zde


Automobily Moskvič ( 4 ) - Změna koncepce

Přestože hektické tempo inovací nebylo pro SSSR zrovna typické, nakonec došlo i na vozech Moskvič k přepřahání na přední pohon.

více se dočtete zde


Moskviče známé i neznámé

Sovětské automobily Moskvič už déle než čtvrt století potkáváme na našich silnicích a mohlo by se zdát, že v jejich historii sotva najdeme téma, o němž bychom dosud nečetli nebo neslyšeli. A přece - kromě dobře známých typů moskvičů, které prošly rukama tisíců našich motoristů ( a mnohé i po letech stále poctivě slouží ), objevíme v kronice moskevské automobilky řadu stránek věnovaných vozidlům, která u nás známe jen velmi málo, případně vůbec ne.

více se dočtete zde


Moskviče do terénu

Ve druhé polovině padesátých let se v továrně MZMA ( dnešní AZLK ) kromě běžných typů osobních automobilů s karosériemi sedan a kombi vyráběla i řada dalších zajímavých typů automobilů značky Moskvič. K těm, které si zaslouží zvláštní pozornost, patří nesporně vozy s pohonem čtyř kol, které byly určeny pro provoz v odlehlých oblastech sovětského venkova.

více se dočtete zde


Na návštěvě v AZLK

Naše návštěva u zástupce ředitele Automobilového závodu leninského Komsomolu I. I. Strokova měla ráz neoficiálního setkání. První část se odbývala v kanceláři I. I. Strokova. Zdůraznil několik významných dat v historii závodu, kde se původně pouze montovaly automobily.

více se dočtete zde


Srovnání aut v ČSSR v roce 1974

Srovnávací test 17 automobilů, které se v roce 1974 prodávaly v ČSSR. Mezi nimi byly i Moskvič 408/I, Moskvič 412. A jak dopadly posuďte sami . . .

více se dočtete zde


Technologie v AZLK

Při poslední služební cestě do Sovětského svazu, na sklonku loňského roku, jsem navštívil moskevský Automobilový závod Leninského komsomolu. Doprovázeli mě kolegové ze sovětského časopisu Za ruljom, kteří návštěvu zprostředkovali. Předmětem mého zájmu byl pochopitelně nový automobil, zejména technologie, která se v AZLK připravuje v souvislosti s přechodem na výrobu moskviče s předním pohonem.

více se dočtete zde


Alternativa pro gurmány

Elegantní a na pohled harmonický Moskvič byl prvním ruským automobilem, který musel bojovat s konkurencí. Soupeřil totiž s oblíbenou Ladou. Zdá se, že v tomto souboji sice prohrál, ale přesto si dokázal získat mnoho příznivců.

více se dočtete zde


14 let s Leninovými sáněmi aneb ...

Leninovy saně, ruská "amerika", moskal... vozy z Automobilových Závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, nechyběl ani v rallye.

více se dočtete zde


IŽ 2125

Nové vozidlo má název IŽ 2125 a jeho návrháři se zaměřili na to, aby vyhovovalo majitelovi na všechny účely ať už při cestě s rodinou na dovolenou, do práce, a nebo na převážení větších předmětů.

více se dočtete zde


Dva z Iževska

Automobilová továrna v Iževsku je známá především svým typem Iž-2125 ( pětidveřové polokombi se splývavou zádí a variabilním zavazadlovým prostorem, odvozené z typu Moskvič-Iž 412 ), ale výrobní program tohoto podniku je bohatší. Kromě sedanů Moskvič-Iž 412 a již zmíněných vozů Iž-2125 totiž v Iževsku produkují i lehké užitkové vozy - dodávky a pikapy.

více se dočtete zde


AZLK Moskva dnes

Založení závodu na výrobu automobilů v Moskvě spadá do období třicátých let. Již v roce 1930 vznikl na území dnešního AZLK málý automobilový závod. Za 40 let jeho existence opustilo montážní pás takřka jeden a půl milionu automobilů padesáti různých modelů a modifikací.

více se dočtete zde


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz